וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגבול מצרים: "חופרים תחתינו מנהרות וצה"ל מתעלם"

לינור אללוף

5.8.2014 / 0:03

רכז הביטחון של המושב קדש ברנע קיבל תלונות מתושבים שלפיהן שמעו קולות חפירה מתחת לבתיהם: "צה"ל החל לחפור במקום אך הפסיק". דובר צה"ל: "אין עדות למנהרות באזור"

צילום: זוהר גואטה, עריכה: מתן חדד

אחרי שעשרות מנהרות טרור שנחפרו מרצועת עזה לישראל נחשפו במהלך מבצע "צוק איתן", תושבי המושב קדש ברנע שעל גבול מצרים טוענים שגם מתחת לרגליהם נחפרת מנהרה, אך בצה"ל מסרבים לבדוק. "בהתחלה לא שמעתי, אני עובד קשה, ישן חזק בלילה, חשבתי שבגלל המצב הרעשים שאשתי התלוננה עליהם היו משהו פסיכולוגי - אבל אז היא העירה אותי, ושמעתי מתחת לרגליים קולות חפירה, משהו שנשמע כמו מאוורר, כמו רכבת", סיפר טופז קפלן, המתגורר במושב.

רכז הביטחון של המושב עמית ורד מספר כי מתחילת המבצע בעזה קיבל לא מעט תלונות מתושבים על קולות עמומים הבוקעים מהאדמה, בעיקר בשעות הלילה. בתחילה סבר כי המתח הרב בשל המבצע יוצר פחד, אך עם התרבות התלונות, בפרט באזור מסוים במושב, הוא החליט לפני שבועיים ליצור קשר עם גורמים בצה"ל. במקביל פנה ורד לחברת "אלתא מערכות", המחזיקה בטכנולוגיית מכ"ם קרקע לגילוי מנהרות.

בקדש ברנע נדהמו: מנהרה בעומק עשרה מטרים ליד הבית. מערכת וואלה! NEWS
בקדש ברנע נדהמו: מנהרה בעומק עשרה מטרים ליד הבית/מערכת וואלה! NEWS

בבדיקה ראשונית שערכו אנשי אלתא במקום, הם גילו כי בעומק של כעשרה מטרים קיים חלל באורך ארבעים מטרים, המוביל לגבול מצרים. מהבדיקה עלה כי החלל הוא פס ישר ומדויק, ממצא המעיד על כך שלא מדובר בשבר גיאוגרפי טבעי. את דוחות הממצאים שלהם העבירו אנשי החברה מיד לצה"ל, ובסוף השבוע הקודם החלו לבצע עבודות חפירה במקום לגילוי המנהרה.

גם בצפון חוששים: "לבדוק אם חיזבאללה חופר מנהרות"

עם זאת, אתמול הופסקו במפתיע עבודות החפירה של צה"ל למורת רוחם של התושבים. לטענתם, עומק הבור שנחפר לגילוי המנהרה כבר הגיע לשבעה מטרים וחצי, והמכשור הצביע על קיומה של מנהרה בעומק של בין שמונה לתשעה מטרים. לכן התושבים אינם מבינים מדוע הופסקו העבודות במרחק קצר כל כך מהמנהרה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

דובר צה"ל: "אין עדות למנהרות באזור"

ראש צוות החירום במושב ענן שיאון התרעם על התנהלותו של צה"ל. "בוודאי שלאחר שהתגלו כל כך הרבה מנהרות המובילות ליישובים מצופה מצה"ל שיבדוק בשיא הרצינות כל מידע", אמר שיאון. "העלות של שלילת קיום המנהרה והמשך החפירה – אלפי שקלים בודדים – בוודאי שאינו מצדיק התעלמות כזאת מצד צה"ל. לו היה בידי צה"ל מכשיר אמין שיכול לשלול הימצאות מנהרה – מילא, אבל גם בצה"ל אומרים שאין להם דרך לדעת אם יש או אין. אנחנו מצפים לבדוק את העניין, ולו רק כדי להרגיע את התושבים המתגוררים במקום".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל בחן את קיומו של תווך תת קרקעי באזור המדובר ונקט מגוון פעולות בכדי לשלול או לאמת קיום מנהרות, ביניהן סריקה באמצעות גששים, חקירה מודיעינית וחפירות. מפעולות אלה לא עלו ממצאים המעידים על קיומו של תווך תת קרקעי במקום. עם זאת, צה"ל בודק בימים אלה אמצעים נוספים על מנת לחקור את המרחב החשוד. כמו כן, מתקיימת בצה"ל פעילות ענפה לפיתוח טכנולוגיות חדשות לאיתור מנהרות".

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully