וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת התינוק בן ה-11 חודשים שטבע באמבטיה בדירה בתל אביב

זוהר ארגז מת בבית החולים לילדים דנה חמישה ימים אחרי הטביעה, שהתרחשה כשהמטפלת שהשגיחה עליו יצאה לשירותים. משפחתו החליטה לתרום את איבריו וביקשה להודות לציבור על התמיכה

דנה ירקצי, חדשות 10, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

זוהר ארגז, התינוק בן 11 החודשים שטבע בביתו בתל אביב ביום רביעי האחרון, מת אתמול (שני) בבית החולים לילדים דנה בעיר. משפחת ארגז החליטה לתרום את איבריו של בנם.

משפחת ארגז ביקשה להודות לכלל הציבור בישראל על התמיכה והעידוד בימים האחרונים ומסרה את הערכתה ותודתה לצוות הרופאים, האחיות והעובדות הסוציאליות בבית החולים על התמיכה, הליווי והסיוע.

לאחר טביעתו בשבוע שעבר ביצע צוות מגן דוד אדום בתינוק פעולות החייאה ולאחר כשעה פינה אותו במצב אנוש להמשך טיפול בבית החולים דנה בעיר. ד"ר איילת רמון, מנהלת חדר המיון בבית החולים, סיפרה לוואלה! חדשות כי התינוק הועבר ליחידה לטיפול נמרץ כללי. טרם הובהרה הסיבה שבגינה הושאר התינוק לבדו בחדר המקלחת, וחוקרי תחנת ירקון פתחו בחקירת נסיבות האירוע.

עוד על הטביעה בתל אביב:
המטפלת: "שמעתי את התינוקות משחקים - ופתאום היה שקט"
דוד התינוק שטבע: "רשלנות וטיפשות של המטפלת"
"במקרה של טביעה, כל שנייה קובעת"

זוהר ארגז, התינוק בן 11 החודשים שטבע באמבטיה בביתו בתל אביב ונפגע אנושות, מאי 2014. באדיבות המשפחה
זוהר ארגז/באדיבות המשפחה

מחקירה ראשונית עולה כי בשעת הטביעה היו זוג תאומים בני 11 חודשים תחת השגחת מטפלת, בשעה ששתי אימהותיהם שהו מחוץ לבית - אחת במקום עבודתה, והשנייה עם בנן הגדול. המטפלת סיפרה לחוקרים כי השאירה את התאומים בגיגית עם "בוסטר", שאמור היה למנוע החלקה של התינוקות למים. כששבה המטפלת מהשירותים, הבחינה כי התינוק חסר דופק.

המטפלת נלקחה לחקירה במשטרה ושוחררה מאוחר יותר בתנאים מגבילים. למחרת ביקשה: "התפללו לשלומו של התינוק". במשטרת תל אביב עשויים לסווג את תיק החקירה כגרימת מוות ברשלנות, ועל פי ההליכים המטפלת עשויה להיקרא בשנית, לחקירה באזהרה תחת הסעיף החדש.

ד"ר שירלי פרידמן, רופאה בכירה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים דנה, מסרה: "בששת הימים האחרונים נאבקנו על חייו של זוהר. הוא הגיע במצב קריטי לבית החולים לאחר החייאה ממושכת ולצערנו, חרף המאמצים הרבים, נאלצנו היום לקבוע את מותו. במהלך אישפוזו, זוהר היה מונשם ונתמך בתרופות לשמירה על פעילות הלב, אך כאמור לא ניתן היה להצילו. אנו מעריכים ומוקרים את אצילות הנפש של משפחת ארגז על החלטתם לתרום את איבריו. בזכות החלטה זו, מותו הטראגי של זוהר מעניק חיים לילדים אחרים".

שי, דודו של זוהר, אמר אחרי הטביעה: "אני בטוח שהמטפלת לא התכוונה, אבל עדיין היו פה חוסר אחריות ורשלנות, והתוצאה היא תינוק אחד שנאבק על חייו. ממש לא מעניין אותי אם היא התכוונה או לא. אתה לא משאיר תינוק בגיל 11 חודשים שלא מסוגל לזחול, באמבטיה מלאה במים".

(עדכון ראשון: 17:48)

בהכנת הידיעה השתתף אבי אשכנזי

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il
לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully