וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בפסגות: נשק מאולתר של המחבל אותר ליד היישוב

כלי הנשק, דמוי אקדח, נמצא במהלך הסריקות של כוחות הביטחון בסביבת היישוב שבו ככל הנראה נורתה נעם גליק בת התשע אמש ונפצעה באורח קל. החיפוש אחר המחבל היורה נמשך

צילום: שי מכלוף ועומר מירון עריכה: טל רזניק

כוחות הביטחון איתרו הבוקר (ראשון) כלי נשק מאולתר, דמוי אקדח, סמוך להתנחלות פסגות, שממזרח לרמאללה, שככל הנראה שימש את המחבל שירה בנעם גליק בת התשע ביישוב ופצע אותה באורח קל. מדובר צה"ל נמסר כי עם קבלת הדיווח על התקרית הוקפצו כוחות רבים לאזור כדי לשלול אפשרות של חדירת המחבל ליישוב, וגם הבוקר נערכות סריקות באזור.

גורם ביטחוני התייחס להבדלי הגרסאות בנוגע לאירועים, ואמר: "החשש הראשוני היה שמדובר בדקירה ולאחר מכן שונתה האבחנה על ידי המעבדה לזיהוי לפלילי של המשטרה. נכון לשעות הבוקר, על פי חוות דעת של המעבדה לזיהוי פלילי, נקבע כי מדובר בירי. הנושא עדיין נמצא בבחינה".

סריקות ביישוב פסגות יום לאחר החשד לחדירה ליישוב ופציעת ילדה. נועם מושקוביץ
כוחות הביטחון ממשיכים לסרוק את האזור/נועם מושקוביץ

במהלך הסריקות שהחלו כבר אמש אותרה פרצה בגדר החכמה של היישוב, וכן נמצאו עקבות, אולם המחבל טרם אותר. "ראיתי אדם עם כובע גרב יורה בי, כנראה עם אקדח", סיפרה הילדה שנפצעה למשפחתה. בעקבות האירוע, התבקשו תושבי פסגות להישאר בבתיהם ולא לצאת החוצה, מחשש להישנות הירי או להימצאות מחבל אחד או כמה מחבלים ביישוב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סריקות ביישוב פסגות יום לאחר החשד לחדירה ליישוב ופציעת ילדה. נועם מושקוביץ
סריקות ביישוב פסגות יום לאחר החשד לחדירה ליישוב ופציעת ילדה/נועם מושקוביץ

אברהם שוקרון, אחד מתושבי פסגות, סיפר הבוקר על מה שאירע: "אנחנו היינו בבית שלנו. ראינו פתאום את ההתרחשות, ראינו שכיתת כוננות הוקפצה, בדיוק לפני היה תרגיל וחשבנו בהתחלה ששוב מדובר בתרגיל של כיתת הכוננות. לאחר מכאן ראינו שכוחות גדולים של הצבא מתחילים לזרום ליישוב. מיד כמו שאנחנו יודעים הגפנו תריסים ונשארנו בבית בחושך לאחר מכן הגיעו חיילים ודפקו בדלת לבדוק בכל בית שכולם בסדר. הצבא התנהל ממש טוב, וללא ספק זה היה מפחיד, אין מה לומר".

שוקרון ציין שלמרות החששות, התושבים שמחים בשליחות שלהם וממשיכים הלאה בשגרת החיים. "זו הפעם הראשונה שיש חדירה לפסגות במשך כל 30 השנים שהיישוב קיים", אמר שוקרון. "יש חששות, אני נוסע גם בכבישים כאן ויש תמיד חששות, אבל אלו החיים שלנו ואנחנו שמחים בהם. זה חלק מהעניין של לגור פה, אתה מכיר בהם, אבל יש מנגד את המטרה שתשמע אנחנו מתגוררים ביישובים האלו ואנחנו שמחים בזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אירוע לא פשוט ליישוב כה צעיר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גליק, שנפצעה בצווארה, קיבלה טיפול מצוות מגן דוד אדום שהוזעק לזירה, ופונתה לבית החולים שערי צדק בירושלים. "תוך כדי קבלת הקריאה על המקרה ממוקד המבצעים במד"א, הבנתי כי מדובר במשפחה שגרה בסמיכות לביתי", אמר שלמה פטרובר, מנהל מרחב ירושלים במד"א המתגורר ביישוב. "הגעתי לבית המשפחה וראיתי את הילדה הפצועה. המשכתי בטיפול בה יחד עם כונני מד"א מהיישוב עד הגעת ניידת טיפול נמרץ". פרמדיק מד"א יוני הכהן הוסיף: "הילדה היה מבוהלת, עייפה וכאובה. היא דיברה איתנו כל הדרך, היא הייתה ממש גיבורה". היא אושפזה ביחידת הטראומה במצב יציב.

השבוע - הערכת מצב על התרבות הפיגועים

ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, אישר כי גובר החשד כי מדובר באירוע חדירה ליישוב ולא בירי צלף כפי שחשבו בתחילה, בעקבות עדותה של הילדה. לדבריו, אביה של הילדה הוא סגן רכז הביטחון של פסגות וגם אמה עובדת ביישוב. "מדובר במשפחה מבוססת ופעילה", ציין. דובר היישוב הוסיף כי למרות הקרבה לרמאללה, "נהנינו בשנים האחרונות משקט, והאירוע הלילה הוא חמור ביותר ואינו פשוט ליישוב כה צעיר כמו פסגות".

במערכת הביטחון צפויים לקיים השבוע הערכות מצב, על רקע העלייה המדאיגה בקצב הפיגועים ביהודה ושומרון. התקרית אמש מצטרפת לאירוע נוסף מאתמול, כאשר בשעות הבוקר פרץ כלי רכב פלסטיני מחסום של משמר הגבול באזור הכפר סבסטיה הסמוך לשכם. שני לוחמי מג"ב שנדרסו על ידי כלי הרכב נפצעו קל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים מאיר בכפר סבא. מפקד המחסום פתח באש לעבר גלגלי הרכב, וזה נמלט מהמקום ואותר מאוחר יותר סמוך לכפר בורקה. כוחות גדולים של צה"ל, מג"ב ומשטרת מחוז ש"י פתחו בסריקות לאיתור הנהג. נסיבות האירוע אינן ברורות, אך נבדק חשד כי מדובר באירוע על רקע לאומני.

פיגוע בפסגות: מחבל חדר ליישוב ופצע ילדה בת 9

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully