וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי כנסת בחומש: להקים מחדש את הישוב שפונה

פנחס וולף

11.4.2012 / 4:43

באירוע שהתקיים באזור חומש, אשר פונתה בתכנית ההתנתקות, קראו חברי כנסת מהימין לאפשר נוכחות יהודית במקום. "להבהיר לשלום עכשיו ושר הביטחון ברק מהי דרכו של הליכוד"

אלפי בני אדם חגגו אתמול (שלישי) באזור הישוב חומש שבצפון השומרון, אשר פונה בתכנית ההתנתקות, במסגרת אירוע שאורגן על ידי המועצה האזורית שומרון. חבר כנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי) הודיע כי יגיש הצעת חוק לאפשר נוכחות יהודית במקום. אלדד גם קרא לממשלה לתקן את מה שהוא הגדיר "הפשע בהרס היישובים והאיוולת שבהותרת צפון השומרון 'נקי מיהודים'".

חבר הכנסת דני דנון, יו"ר הליכוד העולמי, הביא למקום כ-1,500 מחברי תנועתו, ואמר כי, "דין חומש כדין תל אביב. אני קורא לראש הממשלה ליישב מחדש את הישוב חומש ולהבהיר לגורמי השמאל הקיצוני, ביניהם שלום עכשיו ושר הביטחון ברק, מהי דרך הליכוד".

חבר הכנסת הפרופסור אריה אלדד מחוץ לועדת חוץ ובטחון בה מובאת סקירת הרמטכ"ל, דצמבר 2010. מגד גוזני
"לתקן את האיוולת שבהותרת צפון השומרון 'נקי מיהודים'". ח"כ אלדד/מגד גוזני

דנון המשיך לתקוף את ברק, שלדבריו "איבד שליטה". "ברק חושב שההתיישבות ביהודה ושומרון זה אקירוב שאפשר לפנות אותו מתי שרוצים. לא נאפשר לשר הביטחון לקדם את צרכיו הפוליטיים במפלגתו הגוועת, על חשבון המתיישבים ביהודה ושומרון. מי שמאמין לא מפחד, אנחנו מאמינים ולא מפחדים - לא מהנשיא אובמה, לא מהאיחוד האירופי, לא משר הביטחון ברק ולא מיועצים משפטיים" – כך דנון.

גם יו"ר המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, שפעל רבות לקיומו של האירוע נשא דברים. "אין יותר מתאים מחג הפסח, בו אנו מציינים יציאה מעבודת לחירות לארץ ישראל, לעמוד כאן בחומש ולומר: טעויות מתקנים", אמר מסיקה, "אם כיום כולם מודים שהגירוש היה טעות נוראית וחומש נשאר בשליטה מלאה של ישראל, גם כיום הדבר הנכון הוא לתקן את הטעות ולהחזיר את היישוב לחומש".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully