וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: ישראל פוגעת באמון עם הפלסטינים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.3.2010 / 15:09

סגן נשיא ארה"ב נועד עם אבו מאזן ברמאללה ושוב מתח ביקורת על כוונת ישראל לבנות יחידות דיור חדשות במזרח ירושלים. לדבריו, "הצעד הישראלי עלול למוטט את האמון עם הפלסטינים לקראת חידוש המשא ומתן העקיף"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל ודורון שטיין. קריינות: אילן שניג)

סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שב וגינה היום (רביעי) את ההחלטה הישראלית לאשר בניית 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה במזרח ירושלים. במסיבת עיתונאים משותפת לו וליו"ר הרשות הפלסטינית אמר ביידן כי "הצעד הישראלי עלול למוטט את האמון עם הפלסטינים לקראת חידוש המשא ומתן העקיף", אמר. הוא אמר עוד כי אין חלופה לפתרון שתי המדינות לשני עמים "בכל הסכם שלום שיושג".

אבו מאזן קרא לממשלת ישראל "לא לאבד הזדמנות להשיג שלום". במסיבת העיתונאים שהתקיימה ברמאללה הבהיר עוד אבו מאזן כי השלום עם ישראל הוא הבחירה האסטרטגית של הפלסטינים וציין כי "אין חלופה לפתרון שתי המדינות לשני עמים". בנוסף קרא לישראל להסיר את המצור על עזה.

מוקדם יותר נועד ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד ביידן ודן עמו בשורה של נושאים, ביניהם בהחלטת ישראל לבנות במזרח ירושלים. כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו כי פיאד אמר לביידן כי ההחלטה הישראלית לבנות במזרח ירושלים "מטרתה לפגוע באמון בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים". פיאד הביע הערכה להודעת הגינוי שפרסם ביידן בעקבות הצעד הישראלי.

העיתון הפלסטיני "אל-איאם" דיווח הבוקר כי בעקבות אישורי הבנייה שנתנה ישראל בשכונת רמת שלמה במזרח ירושלים, פנו מספר שרי חוץ ערבים לבכירים אמריקאים והודיעו להם כי הם חוזרים בהם מהסכמתם לאפשר לרשות הפלסטינית לקיים משא ומתן עקיף עם ישראל שיארך ארבעה חודשים. העיתון דיווח כי הבכירים הערבים הודיעו לשליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, כי נוכח הצעד הישראלי, "ההחלטה איננה תקפה עוד".

מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, אישר את הדיווח בראיון לתחנת רדיו פלסטינית. לדבריו, "מנהיגי ישראל הם כנופיה של גזעניים קיצונים שלא ממלאים שום החלטה, הסכם או חוק בינלאומי. אפילו ביקורו של סגן הנשיא ג'ו ביידן באזור לא מונע מישראל להמשיך במדיניות הבנייה בהתנחלויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully