וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות בישראל: אסד נדחק אל הקיר - עלול להשיב באש

6.5.2013 / 0:01

למרות ההנחה הרווחת לפיה הנשיא הסורי לא יגיב על המתקפות המיוחסות לחיל האוויר בסביבות בירתו דמשק, גורמים בכירים מעריכים כי ייתכן שיתקוף בגולן, אך באופן מוגבל

צילום: מור שאולי, לע"מ, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: לירון בארי

האם התקיפה תגרום לאסד ללחוץ על ההדק? נשיא סוריה בשאר אסד אמנם עסוק במערכה העקובה מדם מול כוחות המורדים בארצו, אולם בישראל מעריכים כי התהודה התקשורתית שלה זכו ההפצצות על אדמת סוריה, שיוחסו לישראל, הגבירה את הלחץ על הנשיא הסורי להגיב.

אתמול (ראשון) לפנות בוקר נודע כי פיצוצים אדירים הרעידו את מרכז המחקר הצבאי בג'ומראיא. בתחילה אישרה הטלוויזיה הממלכתית הסורית את דבר התקיפה, ורק לאחר מכן החלו להתפרסם תגובות של גורמי ממשל סורי כי ישראל היא שעומדת מאחורי המתקפה – וכי בכוונתה של דמשק להגיב למקרה. בשעות אחר הצהריים הוחרף הטון, והוחלט בממשל הסורי להגיב באופן רשמי וגלוי ולטעון כי ההתקפות כמוהן כ"הכרזת מלחמה".

התקיפה בסוריה: כותרות אחרונות
- דיווח: אנשי משמרות המהפכה שהו במתקנים שהופצצו בסוריה
- סוריה: יש בידינו את כל אפשרויות התגובה למתקפה של ישראל
- התקיפה בסוריה: נטרול חיזבאללה לפני תקיפה באיראן?

הגבול מתחמם: עוד ירי מסוריה - צה"ל השיב אש. דניאל בוק
רמת הגולן עלולה לספוג ירי התרעה מידי אסד?/דניאל בוק

ייתכן שמשטרו של אסד ראה בהתקפה, השנייה על אדמת סוריה בתוך יומיים, כ"השתנה מהמקפצה" וזלזול ביכולות הצבא הסורי להגיב על אירועים מסוג זה. למרות הערכות של בכירים בדרג המדיני והביטחוני בישראל כי הנשיא אסד לא יגיב בצורה ישירה לתקיפות שמיוחסות על פי פרסומים זרים לישראל, טוענים גורמים בכירים אחרים שקיימת אפשרות כי בעקבות הלחץ שגובר על אסד מבית, הוא יגיב באופן שיאפשר לישראל לא להשיב בתגובה צבאית.

גורם ביטחוני העריך כי אחת האפשרויות שעומדות בפני אסד היא ירי ארטילרי לעבר שטחים פתוחים ברמת הגולן, מבלי לגרום נזק למבנים או לחיי אדם, ירי שילווה בהודעה לכלי התקשורת כי סוריה תקפה את "השטחים הכבושים". על אף שההערכות מדברות על "תקיפה" סורית מוגבלת, אם בכלל, הוחלט בצה"ל להעלות את רמת הדריכות על מנת לבחון שינוי אפשרי בהתנהלות הצבא הסורי. יצוין כי גם חיזבאללה, שחושש מאוד מפתיחת חזית מול ישראל בעת הנוכחית, לא צפוי למהר ולתקוף.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תיעוד: כך נראה האתר שהותקף בידי ישראל בדמשק. רויטרס
אתר התקיפה שבוצעה לכאורה בסוריה בלילה שבין שבת לראשון/רויטרס

אתמול אחר הצהריים איימה סוריה להגיב לתקיפות שיוחסו לישראל וטענה כי התקיפה בשטחה מהווה "הכרזת מלחמה". סגן שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד, אמר בראיון ל-CNN כי ההפצצה מהווה עדות ל"ברית בין ישראל לטרוריסטים האיסלמים". הוא ציין כי סוריה תגיב נגד ישראל בזמן ובמקום שתבחר.

במסיבת עיתונאים בדמשק אמר שר ההסברה הסורי עומראן זועבי כי "המתקפה הזו פותחת את כל האפשרויות שיש בידינו לתגובה". לדבריו, "המתקפה הוכיחה את הקשר בין ארגוני הטרור הכופרים לבין האוויב הישראלי. אנו מבהירים שצבא סוריה ימשיך להגן על המולדת, על המדינה ועל העם מפני כל מתקפה מבפנים או מבחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully