וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועבי נגד הפיוס: "התנצלות לא תספיק, ישראל צריכה לשלם"

חברת הכנסת טוענת בתוקף כי התנצלותו של נתניהו בפני ראש ממשלת טורקיה היא לא כנה, וכי הוא הצטער על "טעות שבמהלכה נהרגו אנשים", ולא על חלקו בכך. "זה טיוח של פשעים"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

בניגוד לחיילי השייטת, שנדהמו לשמוע על ההתנצלות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, ח"כ חנין זועבי (בל"ד) לא מופתעת מהצעד הישראלי. היא מגדירה את אירוע המשט כפשע, וטוענת כי ככזה, יש להכיר בו, לשלם עליו מחיר פוליטי ולהקים ועדות חקירה. "נתניהו לא הכיר בכך שהוא הרג אנשים. הוא התנצל על כך ש'מהטעות' נהרגו אנשים", אומרת זועבי. "מדובר בטיוח של פשעים והכנת תשתית לפשעים הבאים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא חשוב לי מה חושבים עלי". זועבי על המרמרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זו מנטליות ישראלית אלימה של כוחנות ושל זלזול בחיי אדם. זה מסוכן וזה מה שמדאיג אותי". לדבריה, כנראה שנרקם הסדר פוליטי גדול יותר מאשר ההתנצלות על אירועי המשט, שנוגע לעתיד האזור והצעד של נתניהו נבע מלחץ שהפעילה ארצות הברית על ישראל, שהתגבר במהלך ביקור הנשיא אובמה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"חיילי השייטת הם חלק מתרבות פוליטית אלימה וכוחנית"

"חשוב לי להעביר מסר גם לחברה בישראל וגם לממשלה, שהתנצלות לא מספיקה. ישראל צריכה לשלם מחיר על פשעיה ועל הכיבוש. כחמישה מיליון בני אדם נמצאים תחת מצור", מבקשת זועבי להזכיר. באשר לחיילי השייטת, שהביעו גם הם התנגדות לחידוש היחסים בין טורקיה לישראל, על רקע ההתנצלות, אומרת זועבי כי החיילים חיים באווירה פוליטית. "הם חושבים שחיי אדם חוץ מחיי היהודים הם לא שווים. הם חלק מתרבות פוליטית אלימה וכוחנית. הם הרגו והתנצלות פשוט לא מספיקה".

חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה. רויטרס
"מנטליות ישראלית אלימה של זלזול בחיי אדם". ההשתלטות על המרמרה/רויטרס

למשמע השאלה האם ההתנצלות על אירועי המשט תביא לשינוי בגישה הכללית של הישראלים אליה, זועבי צוחקת. "זה לא חשוב לי", היא אומרת. "אני אעשה הכל בשביל להעביר מסר לחברה בישראל, שאם אתם רוצים כאן חיים נורמליים אז תתחילו להכיר בפשעים שהממשלות שאתם בחרתם ביצעו. תפסיקו את העיוורון המוסרי והפוליטי שאתם שרויים בו. העם הפלסטיני ועמי האזור לא ייכנעו לכוחנות ולאלימות של החברה ושל הממשלות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully