וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: השקעתם בצים? חכו לכסף עד 2020

19.10.2009 / 7:20

חברת הספנות הודיעה הלילה על מתווה להסדר: החזר החוב לבעלי האג"ח יידחה לשנת 2020 בתמורה להגדלת אחוזי הריבית. כמו כן יעבירו הבנקים מאות מיליוני דולרים לחברת צים

החברה לישראל הודיעה הלילה על מתווה אפשרי להסדר חוב דרך חברת צים. על פי הודעת החברה החזר החוב לבעלי האג"ח יידחה לשנת 2020 בתמורה להגדלת אחוזי הריבית. כמו כן יעבירו הבנקים מאות מיליוני דולרים לחברת צים.

הדחייה במועד הפרעון של האג"ח הקונצרני יהיה בהיקף של 300 מיליון דולר. מחזיקי האג"ח יקבלו ריבית מוגדלת ויקבלו זכות להמיר את החוב. קרנות הפנסיה של מרבית העובדים בארץ מושקעות בצים ובחברה לישראל ולכן משמעות הדחייה היא עיכוב הזרמת כספים באופן יומיומי.

ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל, מסר בראיון לגל"צ כי "משפחת עופר מתכוונים לשלם כל שקל לציבור ומבקשים דחייה בהחזרת איגרות החוב למשקיעים עד 2020. בנוסף, יעמידו הבנקים מימון של חצי מיליארד דולר - דבר המביע אמון בחברה לישראל".

בנוגע לסיבות לבקשת דחייה, מסר גלעד כי "הכלכלה העולמית נכנסה למשבר ויחד איתה נכנסה צים למשבר. צים פועלת עם החברה לישראל והבעלים על מנת לייצב ולבנות תוכנית הבראה לחברה".

"החברה ביקשה זמן לפרוש את חובותיה כדי שניתן יהיה להחזיר את החוב לציבור ולנושים. היקף ההזרמות לחברה, שיפאשרו את הפעלתה, הן בהיקף חסר תקדים - משפחת עופר תזרים 2 מיליארד שקל. אף אחד לא מנסה להתחמק" טען גלעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully