וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים נלחמים במתגיירים במלוא הכוח

אלי פינברג

8.9.2010 / 7:30

ביטול הגיור הצבאי הוא המשך ישיר לביטול גיורי הרב דרוקמן, והמשך המלחמה נגד העלייה מרוסיה. אלי פיינברג מזהיר ממלחמת תרבות

בשני העשורים האחרונים, מרבית אלו שעברו תהליכי גיור בארץ היו נשים ישראליות ממוצא רוסי. אלו נשים, שהמדינה היהודית הנאורה שלנו אמנם הגדירה כיהודיות לצורך עליה, אבל כלא יהודיות לצורך נישואין.

הרישום הפוגעני והמעליב הזה בתעודת הזהות רודף אותן מתחילת דרכן בישראל ומגדיר אותן כאזרחיות סוג ב. מצבם של נשים חמור יותר ממצבם של גברים עם רקע דומה, מאחר שלאותן נשים גם מובהר עם נחיתתן מהמטוס, שגם צאצאיהן יוגדרו כלא יהודים.

רוב הציבור היהודי אולי לא ער לכך, אבל העובדה היא, שמדינתנו המודרנית מגדירה את לאום אזרחיה על פי חוקי דת ארכאיים, שפוגעים קודם כל באותן נשים. להן, הגיור הליברלי שהונהג על ידי ראשי הציונות הדתית, בברכתו של הממסד עצמו, היווה פתרון ראוי, שהיה גם נוח למדינה. כך, אותן נשים התקבלו באופן יחסית קל בשערי היהדות האורתודוקסית, ואילו המדינה השתחררה מהפחד של ההתבוללות הפנימית.

כל זמן שהסטטוס קווה הזה התקיים, כולם יכלו להרגיש מרוצים. אבל, עם התחזקותם של החרדים והיחלשותה הערכית של ההנהגה הפוליטית של הציבור הרוסי והציבור החילוני, הגיעו הבעיות.

מאז שהסתלק אריאל שרון מהזירה הציבורית אנחנו עדים לכירסום מתמיד בכוחה של הציונות המגיירת. תחילה פגעו והשפילו את הרב דרוקמן, כשבית הדין הרבני ביטל את כל גיוריו שנעשו במערך הגיור הממלכתי. וכעת, בימים האלה, החרדים מפיצי השנאה החליטו לטפל גם במערך הגיור הצבאי.

מפיצים שנאה, מנצחים במלחמה

ביטול גיורי הרב דרוקמן היה האות לתחילת המסע נגד המתגיירים. מערימים עליהם קשיים בהירשמם לנישואין, חוקרים אותם, משפילים אותם ובעיקר שונאים אותם. כל זאת נעשה בעידוד מוסדות המדינה, שנציגיה מהפרקליטות מגינים על הרבנות בכל הזדמנות ובכל בית משפט. אין דרך אחרת להגדיר את עמדתה של המדינה אלא כבגידה.

המדינה בוגדת באזרחיה הנאמנים, המשרתים בצבא ומשלמים מסים. המסר שיוצא ממסדרונות השלטון בהקשר לפרשת הגיור הוא כניעה מוחלטת, ולמעשה תמיכה, בשומרי הסף של טוהר הגזע. כולם יודעים נגד מי יצאו הרבנים החרדים, כשהתחילו לבטל את הגיורים, כולם יודעים מה היה מוצאה של האשה הראשונה שגיורה בוטל, ותיקה לא נסגר עד היום... צריך להבין, לא רק בנשים המסכנות לבדן מדובר אלא באופיה החילוני של ישראל.

החרדים הכריזו עלינו מלחמה. הם פועלים בשיטתיות, לאט ובנחישות ואין מי שיגן עלינו כי המדינה התיצבה לצידם. לא ברור איך כל זה ייגמר, אבל דבר אחד הוא כבר ידוע, והוא שרק אדם מטורף יסכים היום להתגייר בישראל. ויותר מכל אני מתגעגע לאריאל שרון, שאם הוא היה ראש הממשלה היום, שום דבר דומה לגועל נפש שאנו עדים לו לא היה קורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully