וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד המכוער: שלט הוצת ברמת גן, קטטה בקלפי בסכנין

למרות השקט היחסי, מורגשת אווירה מתוחה. ח"כ חסון התלונן כי פעילים של יהדות התורה הפיצו עלונים הדומים לצווי גיוס, אשר קוראים לחרדים להצביע למפלגה או שיגויסו

צילום: דייב שחר, עריכה: יאיר דניאל

הבחירות מתנהלות כסדרן הבוקר (שלישי) וכל הקלפיות נפתחו ללא תקלות מיוחדות, אולם במספר מוקדים הורגש המתח הגבוה של היום המיוחד, והתגלה הצד המכוער של יום הבוחר. לטענת מפלגת העבודה, פעיל ליכוד בקלפי בכפר סבא שברחוב אלקלעי בעיר, איים על פעיל העבודה במספריים בשל ויכוח על תליית שלטים. איש לא נפגע. ברמת גן הציתו הבוקר אלמונים תחנת אוטובוס שהוצב בה שלט תעמולת בחירות של התנועה בפינת הרחובות בן יהודה והאצ"ל. כוחות כיבוי השתלט על הדליקה ולא היו נפגעים.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

בקטטה שפרצה סמוך לקלפי בתל שבע נפצע נער בן 17 באורח קל מאבן. הוא פונה לבית החולים סורוקה לקבלת טיפול. כוח משטרה שהוזעק למקום עצר חשוד במעשה. קלפי בסכנין פרצה קטטה בין שני מצביעים, על רקע ויכוח ביניהם מי ייכנס ראשון להצביע. השניים לא נפגעו והמשטרה הפרידה ביניהם. ביישוב קדיתא שבגליל העליון ניסה אדם להפריע למהלך הבחירות בקלפי והורחק מהמקום.

שלטים שלמפלגת התנועה נשרפו בתחנת אוטובוס ברמת גן, ינואר 2013. ניב אהרונסון
תחנת האוטובוס שהוצתה ברמת גן, הבוקר/ניב אהרונסון

גם בין המפלגות השונות מורגשת היום המתיחות ביתר שאת. ח"כ יואל חסון הגיש בצהריים עתירה דחופה נגד רשימת יהדות התורה על שימוש בצווי גיוס מדומים המשמשים כאביזרי תעמולה של יהדות התורה. במסגרת התעמולה האסורה מחולקים אזהרות לבוחרים כי אם לא יצביעו ג?, אותם מצביעים יגויסו לצבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ה"צווים" שחילקו פעילי יהדות התורה, לטענת ח"כ חסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

במפלגת עוצמה לישראל ביקשו בבוקר לעצור את ההצבעה בקלפי ביד בנימין, שליד גדרה, בטענה כי פעילי מטעם הבית היהודי גנבו את פתקי המפלגה. גם ביש עתיד התלוננו בפני ועדת הבחירות המרכזית, בטענה כי אותיות "הפ" של מפלגת "חיים בכבוד", שלא עברה את אחוז החסימה בסקרים, הוחלפו באותיות "פה" של יש עתיד. ועדת הבחירות המרכזית הוצאה בשל כך הנחיה לכלל הקלפיות ברחבי הארץ, לפיה על יו"ר ועדת הקלפי האזורית לערוך ביקורת מדי חצי דקה ולוודא שפתקי "פה" נמצאים בקלפי ומרוחקים מפתקי "הפ".

20,000 שוטרים ומתנדבים שומרים על הסדר בקלפיות

5,656,705 אזרחים בעלי זכות בחירה יצאו הבוקר לממש את זכותם הדמוקרטית ולהשתתף בקביעת הרכבה של הכנסת ה-19. בתום חודשים ארוכים של קמפיין הגיעו 32 מפלגות אל קו הסיום, והבחירות בישראל החלו באופן רשמי. 10,132 קלפיות נפתחו ברחבי הארץ והן ייסגרו הערב בשעה 22:00, מלבד קלפיות ביישובים הקטנים, שנסגרות שעתיים קודם לכן. כאן בוואלה! חדשות נדווח על תוצאות הבחירות בזמן אמת עם כל העדכונים והדיווחים מהשטח במשדר מיוחד עם ינון מגל החל מהשעה 20:30.

המשטרה וכוחות הביטחון נערכו בכוחות מתוגברים, כאשר 20,000 שוטרים, מתנדבים, סדרנים ומאבטחים יפעלו ברחבי הארץ לשמירה על הסדר והביטחון. במסגרת המבצע המשטרתי, שזכה לכינוי "מועד 2013", נפרשו בקלפיות שוטרים וסדרנים מטעם ועדת הבחירות, אשר ישמרו על הסדר ועל איסור קיום תעמולה בקרבת הקלפיות. עם סגירת הקלפיות תלווה המשטרה את העברתן לוועדות הקלפי האזוריות.

המפכ"ל יוחנן דנינו וצמרת המשטרה מקיימים הערכת מצב ביום הבחירות. חטיבת דובר המשטרה
הערכת מצב של צמרת המשטרה, היום/חטיבת דובר המשטרה

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, הגיע הבוקר לוועדת הבחירות ושם מסר עדכון על התפתחות האירועים. "הגענו ליום הבחירות אחרי עבודת מטה טובה מאוד. היום זה השיא", אמר. "יש למעלה מ-20 אלף שוטרים פרושים ברחבי הארץ, והתפקיד שלנו לוודא שכל אזרח יוכל להצביע ושתהיה חגיגה לדמוקרטיה, ושבסוף היום לוודא שהקלפיות יגיעו בצורה מאובטחת ליעדן ועם ישראל יידע למי הוא הצביע. עד עכשיו היה יום שקט מאוד, גם בהשוואה לבחירות קודמות, ואנחנו מקווים שימשך ככה".

יו"ר ועדת הבחירות, השופט אליקים רובינשטיין, הודה למשטרה. "אנחנו מרוצים שנפתחו 100 אחוז מהקלפיות", אמר. "אני קורא לכל אזרחי ישראל יהודים, ערבים וכלל הציבור לבוא ולהצביע. זה חיוני לחיינו ואינדיקציה להתעניינות של אדם בביטחונו, בכלכלה, במדיני וברווחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully