וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירות החובה לבנים יקוצר, לוחמים יהנו מ-4 חודשי שכר קבע

10.2.2014 / 11:08

הוועדה לשוויון בנטל אישרה את קיצור משך השירות בצה"ל לבנים מ-36 ל-32 חודשים, בעוד שלוחמים ישרתו 3 שנים אך יזכו לקראת סיומו לשכר משופר. הבנות ימשיכו לשרת שנתיים

צילום: גדעון צנטנר, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שירות החובה בצה"ל לבנים יקוצר בארבעה חודשים, מ-36 ל-32 חודשים, והלוחמים שבהם ימשיכו לשרת ארבעה חודשים נוספים בתנאי שכר של אנשי קבע - כך אישרה היום (שני) הוועדה לשיוויון בנטל, בראשות ח"כ איילת שקד (הבית היהודי). משך שירות הבנות בצה"ל יישאר 24 חודשים, לאחר שהוועדה דחתה לשבוע הבא את ההצבעה להאריכו. בשלב זה החוק אושר בוועדה, ויובא לקריאה שנייה ושלישית בכנסת.

בתוך כך, איגוד מנהלי הישיבות והמוסדות התורניים, איגוד הישיבות הגבוהות הציוניות ואיגוד ישיבות ההסדר בארץ עתרו היום לבג"ץ בבקשה לבטל לאלתר את צו הביניים שהוציא בשבוע שעבר, המונע העברת מימון לישיבות שתלמידיהן לא התייצבו לגיוס לצה"ל מאז חודש אוגוסט 2013.

תרגיל של גדוד 101 של חטיבת צנחנים, בגבול לבנון. פברואר 2014. ערן גילווארג
ימשיכו לשרת 3 שנים, אך 4 חודשים בתנאי קבע. חיילי גדוד 101 של הצנחנים/ערן גילווארג

העותרים טוענים כי בעקבות הפסיקה נמשכו מחשבון העמותה תשלומים שהפקיד משרד החינוך בעבור החודש הנוכחי, ולטענתם הם לא קיבלו הזדמנות להציג את עניינם לפני בית המשפט. עוד נטען כי בית המשפט לא היה מודע בהחלטתו לכך שתיגרם עצירה מוחלטת של התקציב, ולכן יש לבטל את ההחלטה. "איך אמורות אלפי הישיבות לגשר על כמה שבועות ללא תקציב כלל", נכתב בעתירתם.

ביום שישי הוגשו 13 כתבי אישום לבית משפט השלום באשדוד נגד חרדים, בהם שני קטינים, שהפגינו בעיר נגד חוק הגיוס המתגבש. לפי כתב האישום, המתקהלים הצטיידו לקראת ההפגנה בשקיות שהכילו קיא, צואה ושתן, קראו לשוטרים "נאצים", וסירבו להתפזר למרות הבהרת המשטרה במקום, לפיה ההתקהלות אינה חוקית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חרדי מושך בזנב של סוס משטרה, בהפגנה בירושלים נגד חוק הגיוס. פברואר 2014. רויטרס
חרדי פוגע בסוס משטרתי, בשבוע שעבר/רויטרס

"המתקהלים התנגדו בכוח בגופם להוראות ולמעשי השוטרים, דחפו את השוטרים והשליכו לעברם את השקיות, וכן השליכו לעברם אבנים", נכתב בכתב אישום. עוד עולה מכתב האישום כי אחד הנאשמים אף שבר ברגלו פנס של ניידת משטרה, ואחרים ניקבו צמיגים של רכבי משטרה ושפכו עליהם צבע. אחד הנאשמים נשכב על הכביש במטרה לחסום את התנועה, בעוד שאחר הותיר את רכבו על אחד הנתיבים כדי למנוע את תנועת כלי הרכב במקום ואת פיזור ההפגנה.

ההפגנות ההמוניות, שהתקיימו גם במחאה על מעצרו של בן ישיבה שסירב להתייצב לגיוס, החלו ביום חמישי בצהריים בחמישה מוקדים: ירושלים, בני ברק, אשדוד, מודיעין עילית ובית שמש. מאות רבות של חרדים התאספו באזור גשר המיתרים שבכניסה לירושלים, וניסו לחסום את כביש הגישה לעיר. מהומות החלו במקום לאחר שכמה מהם פרצו את מחסומי המשטרה וזרקו נפצים. על מנת לפזר את ההתקהלות, עשתה המשטרה שימוש בזרנוקי מים. בסך הכול נעצרו 13 מפגינים בבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully