וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד התנה יציאת חיילת לחופשה ב"תשלום מיני"

27.3.2013 / 16:45

איש הקבע הורשע בכך שבתמורה לאישור יציאת החיילת לחופשה מיוחדת בעקבות מות אביה דרש "תמורה מינית". הוא הורשע במסגרת הסדר טיעון והודח מצה"ל

מקרה של ניצול סמכות לרעה בצה"ל: נגד בשירות קבע הורשע בסוף השבוע שעבר במסגרת הסדר טיעון בבית משפט צבאי במעשים מגונים והטרדה מינית של חיילת תחת מרותו. הוא הודח מצה"ל, הורד לדרגת טוראי, ירצה שלושה חודשי מאסר בעבודה צבאית והושת עליו מאסר על תנאי. בנוסף, הוא יפצה את המתלוננת בסכום של 3,500 שקלים וישלם קנס בסך 6,500 שקלים.

מכתב האישום שהוגש נגד המפקד, נגד ממפקדת קצין שלישות ראשי, לפני מספר חודשים וכלל סעיפים של התנהגות שאינה הולמת, מעשה מגונה, הטרדה והתנכלות מינית, עולה כי במהלך שנת 2011 נהג הנאשם לפנות אל החיילת בשאלות אינטימיות על חיי המין שלה ובן זוגה ובמקרים אחרים היה מעיר הערות בעלות גוון מיני כמו "אם היית חושבת פחות על סקס היית עושה יותר עבודה". באחד המקרים רמז לקיום אורגיה עם חברה לחיים.

לאחר שלא ענתה לשיחות הטלפון ממנו דרש המפקד כי תענה לו באופן מיידי ואז לקח את מכשיר הטלפון הסלולרי שלה, הוסיף את מספר הטלפון שלו לאנשי הקשר וכתב את שמו בצירוף "אהוב לבי". במקרה נוסף נכנס הנגד לחדרה של החיילת, חיבק וליטף אותה ועיסה את כתפיה.

ביקש הטבות מיניות בתמורה לאישור חופשה

במקרה אחר החיילת פנתה אל מפקדה בבקשה לחופשה מיוחדת בעקבות מותו של אביה ואיש הקבע, שביקר בביתה לצורך הבקשה, הסכים לאשר לה חופשה אך ביקש תמורה לכך. כששאלה החיילת לפשר בקשתו השיב כי התמורה תהיה בעלת גוון מיני. הנגד לא הסתפק בכך ולפני סיום תפקידו קרא לחיילת למשרדו וניסה לחבק ולנשק אותה. לבסוף החיילת החליטה להתלונן במשטרה הצבאית נגד מפקדה, אך הוא הכחיש את הטענות נגדו וטען כי הדברים נעשו ממניע תמים ולא מתוך כוונה מינית.

בתחילה ביקשה התביעה להחמיר בעונשו מאחר ואיש הקבע היה מפקדה הישיר של החיילת וכי לא מדובר במקרה חד פעמי, אלא בסדרה של מקרים. לקראת הקראת גזר הדין הגיעו התביעה והסנגור עו"ד שי רודה לעסקת טיעון במהלכה סוכם על עונש מופחת. בנוסף, השופטת אל"מ אורלי ירון החליטה להתחשב בעובדה שבעקבות הפרשה פוטר הנגד מצה"ל ובכך שהמתלוננת בירכה על עצם קיומו של ההסדר וקיבלה את הסדר הטיעון.

עו"ד רודה מסר בתגובה כי "העונש מביא בחשבון את הזמן הרב שחלף מעת ביצוע העבירה ואת התקופה הארוכה של שירות ללא דופי. כמו כן, העונש מביא בחשבון גם את העובדה שמרשי יישא ברישום פלילי מופחת ולא ברישום פלילי מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully