וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: אישום נגד מוטי אלון, בכפוף לשימוע

גלעד גרוסמן

10.2.2011 / 14:21

כשנה לאחר שהתפוצצה פרשת עבירות המין שביצע לכאורה הרב במספר קטינים, הודיעה הפרקליטות כי בכוונתה להגיש נגדו כתב אישום. זאת, רק לאחר שייערך לו שימוע בו ישטח טענותיו

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה היום (חמישי) כי היא שוקלת להעמיד לדין את הרב מוטי אלון, בגין עבירות מין שבוצעו לכאורה בשני מתלוננים קטינים, במספר הזדמנויות, בשנים 2003 ו-2005. עם זאת, בהודעה שנמסרה לפרקליטו נאמר, כי ההחלטה על הגשת האישום תיעשה בכפוף לשימוע בו יתאפשר לרב אלון להציג את עמדתו. מהפרקליטות נמסר, כי ההחלטה התקבלה באישור היועץ המשפטי לממשלה ועל דעת פרקליט המדינה.

פרקליטו של הרב אלון, עו"ד יאיר גולן, התייחס להודעת הפרקליטות ומסר כי "אני מקווה שסוף סוף נזכה לראות את חומר הראיות בתיק וכך נוכל להתייחס לטענות. הרב שיתף פעולה לאורך החקירה כולה והכחיש את החקירות נגדו. אנחנו מאמינים כי נזכה להליך הוגן ובסופו של יום לא יוגש נגדו כתב אישום".

לאחר שתיקה ממושכת מצדו ומצד מקורביו, הסכימו היום מקורבי הרב אלון להתייחס לדברים. בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר אחד המקורבים, כי "אם הם רוצים להעמיד אותו לדין על חיבוק תלמידים שיהיה להם לבריאות. זה מגוחך. כל מי שמכיר את האיש יודע שמדובר באדם שמעודד תלמידים בצורה אבהית ובחום, וניסיון להציג את זה כמעשה מיני הוא פתטי. יעידו על כך אלפי אנשים".

בחודש אוגוסט האחרון סיימה המשטרה את חקירתו של הרב אלון והעבירה את ממצאיה לידי פרקליטות מחוז ירושלים. במשטרה אמרו אז כי "נמצאה תשתית ראייתית נגד הרב בחשדות המיוחסים לו".

חקירת הרב, שהיה סמל של הציונות הדתית, החלה לאחר שפורום "תקנה" טען כי הרב אלון היה מעורב בביצוע עבירות בעלות אופי מיני בצעירים במגזר הדתי. במהלך החקירה, איתרה יחידת להב 433 של המשטרה נער שלגביו לא חלים חוקי ההתיישנות. בעקבות התלונה של הנער הוחלט לפתוח בחקירה פלילית רשמית, במסגרתה נחקר אלון תחת אזהרה. במהלך החקירה אותר מתלונן נוסף, שגם בו ביצע לפי החשד הרב אלון מעשים מגונים.

פורום "תקנה", העוסק בטיפול בהטרדות מיניות ובמניעתן במגזר הדתי, פרסם בחודש פברואר אשתקד הודעה לפיה הגיעו לחבריו תלונות נגד הרב מוטי אלון בדבר "מעשים המנוגדים לערכי הקדושה והמוסר". לפי ההודעה, נמצא כי בתלונות שהגיעו לפורום "יש ממש". בפורום הסבירו כי פרסמו את ההודעה לאחר שהרב אלון, שבעבר התבקש על ידיהם לא לעסוק בפעילות רבנית, יישם את ההגבלות שניתנו לו "באופן חלקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully