וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "המינוי של גנץ התקבל בשיקול דעת"

יהושע בריינר

12.7.2009 / 8:02

שר הביטחון התייחס לפני ישיבת הממשלה למינויו של סגן הרמטכ"ל החדש. בהמשך ייפגש ברק עם אלוף פיקוד דרום גלנט, שנפגע מההחלטה, ויציע לו להתמנות לתפקיד מפקד זרוע היבשה

שר הביטחון אהוד ברק ייפגש היום (ראשון) בקריה בתל אביב עם אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט וינסה לשכנע אותו להישאר בצה"ל ולא לפרוש. גלנט שוקל לפשוט את מדיו לאחר שהוחלט כי לא ימונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל. ברק יבקש מגלנט להישאר במדים ולהתמנות לתפקיד מפקד זרוע היבשה. מדובר בתפקיד מטה שיסייע לגלנט להתמודד בעתיד על תפקיד הרמטכ"ל. לפני ישיבת הממשלה הנערכת בבאר שבע אמר ברק כי "זו היתה החלטה שהתקבלה בניקיון דעת ובשיקול דעת, כך שבעתיד יעמדו לרשותנו כמה מועמדים לתפקיד הרמטכ"ל".



גלנט הינו המועמד המועדף על השר ברק לתפקיד הרמטכ"ל והוא דחף למינויו גם לתפקיד סגן הרמטכ"ל. למרות תמיכתו של ברק הוחלט בסוף השבוע למנות את האלוף בני גנץ לתפקיד סגנו של הרמטכ"ל במקומו של הסגן הנוכחי האלוף דן הראל.

הבחירה בגנץ הושגה לאחר פשרה בין הרמטכ"ל לבין שר הביטחון, כשכל אחד מהם דחף מועמד משלו לתפקיד. אשכנזי העדיף כי אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט ימונה לסגנו, לנוכח הקרבה האישית בין השניים. בנוסף, אשכנזי מעריך מאוד את אייזנקוט, לאור עברם המשותף בחטיבת גולני.

לעומת זאת, ברק דחף לתפקיד את מפקד פיקוד הדרום יואב גלנט, אולם אשכנזי התנגד נחרצות למינויו לאור היחסים העכורים עם האלוף. בעקבות הבחירה בגנץ נעשים ניסיונות להשאיר את גלנט בשורות הצבא והבוקר ישוחח עמו השר ברק בנושא.

האלוף בני גנץ משמש כנספח צה"ל בוושינגטון, והוא ייכנס באופן רשמי לתפקידו החדש בעוד מספר חודשים. בני גנץ, בן 50, פיקד בעבר על יחידת העלית שלדג ובהמשך מונה למפקד חטיבת הצנחנים. לאחר מכן הוא מונה למפקד יחידת הקישור ללבנון וכן שימש כמפקד אוגדת איו"ש. בין השנים 2002 ל-2005 הוא שימש כמפקד פיקוד צפון, ולאחר מלחמת לבנון השנייה היו שביקרו אותו על כך שאיפשר לחיזבאללה להקים קו עמדות על הגבול עם ישראל. בהמשך הוא מונה מפקד זרוע היבשה, ולאחר מכן כנספח צה"ל בארה"ב. רבים ראו בגנץ "מטאור" וצפו כי ייבחר לסגן הרמטכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully