וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות נספי ה"קולומביה" פוצו ב-26 מ' דולר

שי אילן

15.4.2007 / 16:17

ה"אורלנדו סנטינל": ההסדר נשמר בסוד שנתיים וחצי. ראש ה – FBI לשעבר, ויליאם וובסטר שימש מתווך בהסדר

נאס"א שילמה למשפחות האסטרונאוטים שנספו באסון מעבורת החלל "קולומביה" 26 מיליון דולר, כך מפרסם היום העיתון "אורלנדו סנטינל". העיתון ביקש לחשוף מסמכים סודיים בפרשה, על פי חוק חופש המידע. מן המסמכים עולה שוויליאם וובסטר שהמתווך בין נאס"א למשפחות בהסדר הכספי הוא ויליאים וובסטר, ראש ה – FBI לשעבר.

וובסטר סירב להרחיב בעניין בטענו שאינו רוצה לפגוע בפרטיות המשפחות, שביקשו לשמור על חשאיות הנושא. "המשפחות היו בשלבי התאוששות וכולם חשו שיש סיכוי טוב יותר להצליח להגיע להסדר בלי ששמותיהם יהיו בכותרות", אמר וובסטר. גם דובר נאס"א אלרד ביוטל ביקש לשמור על צנעת הפרט, אבל הסכים לומר ש"האסטרונאוטים שנספו היו חברינו ועמיתינו." לדבריו, האינטרס של המשפחות היה בראש מעייניה של נאס"א ועל כן לא פורסמו פרטי ההסדר, במאמץ להגן על פרטיות המשפחות.

ד"ר ג'ון קלרק, האלמן של האסטרונאוטית לורל בלייר סלטון קלרק אמר שהמשפחות העדיפו להגיע להסדר, מאשר לעבור הליך תביעה משפטית ארוך וכואב. במסמכים שהגיעו לידי ה"סנטינל" מצוין הסכום הכולל של ההסדר, אבל לא מפורט החלק שקיבלה כל אחת מהמשפחות.

חמישה מבין שבעה האסטרונאוטים על סיפון ה"קולומביה" היו קציני צבא, ועל כן מנועים מלתבוע את ממשלת ארה"ב במקרה של תאונה. פרסום הפרשה עורר ביקורת נגד נאס"א, על כך שלא גילתה קודם לכן את פרטי ההסדר. סטיבן אפטרגוד, מנהל הפרויקט העוסק במידע ממשלתי באיגוד המדענים האמריקאי, אמר שנאס"א נוהגת כאילו היא מתביישת בהסדר. "מדובר בכסף ציבורי, לא כסף פרטי של נאס"א", אמר אפטרגוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully