וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: הכנסת דנה בשאלת הריבונות בהר הבית

25.2.2014 / 23:45

ח"כ פייגלין, שיזם את הדיון: "כל ארגון טרור יכול להניף שם את דגלו. דגל ישראל? הס מלהזכיר". גלאון: "פרובוקציה שיש לה רק מטרה אחת - לטרפד את המשא ומתן המדיני"

נערים פלסטינים קופצים על רקע הר הבית. רויטרס
נערים פלסטינים על רקע הר הבית/רויטרס

מליאת הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון בשאלת הריבונות על הר הבית, שעורר יצרים מימין ומשמאל. יוזם הדיון ח"כ משה פייגלין (הליכוד-ביתנו) פתח את הדיון: "מאחורי גבו של העם ויתרנו על כל שריד של ריבונות ישראל בהר. כל ארגון טרור יכול להניף שם את דגלו. דגל ישראל? הס מלהזכיר. ופרק תהילים הוא עילה למעצר. אפילו כיפה על הראש ממליצים השוטרים להוריד. אני לא מכיר שום מדינה בעולם שאומרת ליהודים להוריד את הכיפה, והנה זה קורה בלב ליבה של בירת ישראל". פייגלין ניסה כמה פעמים בשנים האחרונות להתפלל בהר הבית והורחק על ידי המשטרה.

"למרבה התדהמה, זו הפעם הראשונה שכנסת ישראל דנה במליאה בשאלת הריבונות בהר הבית. בלי ההר אין בית, לא בתל אביב, לא בחיפה ולא בשום מקום אחר. אין תכלית ואין ייעוד לקיומנו הריבוני בארץ כולה. אני קורא כאן מעל בימת הכנסת לממשלת ישראל ולעומד בראשה - לממש את ריבונותה המלאה של מדינת ישראל בהר הבית כולו, להפסיק באופן מידי את הרס העתיקות בהר הבית, והשמדת עברנו ההיסטורי בידי אויבינו".

ידיעות נוספות על הר הבית:
מתפללים התפרעו בהר; שני שוטרים נפצעו קל
20 שנה לטבח מערת המכפלה: הפגנות אלימות בחברון והר הבית
חבית הנפץ בירושלים: ”האש הזו תבעיר את העולם"

משה פייגלין במליאת הכנסת בדיון על חוק המשילות. יואב דודקביץ'
"אני לא מכיר שום מדינה בעולם שאומרת ליהודים להוריד את הכיפה". פייגלין/יואב דודקביץ'

"אנחנו נדאג לכך שכל אזרח במדינת ישראל, בין אם הוא יהודי ובין אם הוא מוסלמי, יוכל להתפלל במקומות שקדושים לו", אמרה ח"כ מירי רגב (הליכוד-ביתנו). "אנחנו נקבל אומץ ונגיע למצב שהר הבית יהיה בדיוק כמו מערת המכפלה, ימים מיוחדים ליהודים ולמוסלמים. אני קוראת לראש הממשלה שיעמוד באומץ מול העולם ומול הירדנים שכל אזרח שחפץ להתפלל בהר הבית - כך יהיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"זורק גפרור לחבית אבק שריפה"

לעומתם, חברי כנסת מהאופוזיציה יצאו נגד עלייה של יהודים להר. ראשת מרצ ח"כ זהבה גלאון אמרה על פייגלין כי הוא "עושה פרובוקציה שיש לה רק מטרה אחת והיא לפוצץ את יחסי ישראל והעולם המוסלמי, ולטרפד את המשא ומתן המדיני. אני מכבדת את הצורך של אנשים לנגישות לפולחן. אבל מי שקורא בנקודה הרגישה הזו לעלות להר זורק את הגפרור שיצית את חבית אבק השריפה".

ח"כ יצחק כהן (ש"ס) ציין כי העלייה להר הבית נאסרה על ידי הרבנים הראשיים בכל הדורות. "כשאתם מעודדים יהודים לעלות להר הבית, אתם גם גורמים להם נזק של איסור כרת, וגם את הנזק שגרם אריאל שרון, שאחרי שעלה על הר הבית פרצה האינתיפאדה. אתם יודעים כמה יהודים נהרגו בגלל עלייתו? קודם תחילו את הריבונות שלכם בנגב, אחר כך בדרום תל אביב".

"אני רוצה לברך את המפלגות הערביות שקיבלו החלטה לא להיות שותפות להצגה הזו", אמר ח"כ איתן כבל (העבודה). "אני פונה לח"כ פייגלין, למה לעצור בהר הבית? אם אתה המשיח החדש של תקופתנו, מה עם ברית בין הבתרים? מה עם שבט ראובן גד וחצי המנשה? למה להשאיר אותם בצד?".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully