וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיעה במכל האמוניה תביא אסון הירושימה לחיפה"

אריאל נוי

16.12.2010 / 17:48

תנועת אומ"ץ דורשת להסיר את מכלי האמוניה המאיימים לטענתם על חיפה: "עכשיו, כאשר המדינה מתמודדת עם השלכות אסון השריפה בכרמל, יהיה זה פשע לחכות לוועדת החקירה לאסון הבא"

תנועת אומ"ץ למנהל תקין פנתה היום (חמישי) במכתב למבקר המדינה, שר הביטחון, השר להגנת הסביבה וראש עיריית חיפה בדרישה לפנות ולהרוס את מכל האמוניה במפרץ. הדרישה באה בהמשך לפסק הדין שניתן בבית המשפט המחוזי בעיר לפני כשבוע, בו נדחתה בקשת "חיפה כימיקלים", בעלת המכל, להכשיר בדיעבד את בנייתו. "במיקומו הנוכחי, קיימת חובה לפעול מיידית להסרת איום חמור זה ממפת האסונות הרובצים לפתחנו", נכתב.

לדברי יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, מכל האמוניה פועל מאז הקמתו בשנת 1987 ללא היתר בניה ושימוש וללא רישיון עסק . בתשובה לעתירת "חיפה כימיקלים" להכשיר את המכל, כתבה הוועדה המקומית לתכנון ובניה בחיפה כי "בניגוד לניסיונה של העותרת להציג את בקשתה להיתר כלגליזציה למכל בטון תמים אשר נבנה בסטייה "קלה" מההיתר, מדובר בבקשה להתיר קיומו של מכל המכיל 14,000 טון אמוניה. המכל מוצב על קרקע המועדת להתנזלות ורעידות אדמה, באזור החשוף לסיכון ביטחוני, כאשר פגיעת טיל בגגו עלולה לגרום 'לאסון הירושימה' באזור מפרץ חיפה".

פעילי תנועת "מגמה ירוקה" בטכניון ובאוניברסיטת חיפה הגישו היום לחברי כנסת מוועדת הפנים והגנת הסביבה דגם של פצצה מתקתקת בכדי להתריע על "האסון הבא המאיים על תושבי מפרץ חיפה". הפעילים מחו נגד אחסון החומרים המסוכנים של מפעלי מפרץ חיפה ובתוכם מכל האמוניה במיקום כה מאוכלס.

דוברת הארגון נועה עוזיאל מסרה כי "בחיפה קיימת ערבוביה של בתי תושבים לצד מפעלים מסוכנים, גני ילדים בסמיכות פושעת למכלי דלק וכימיקלים כמו גם מסילת ברזל ועליה רכבות נוסעים ורכבות מטען המובילות חומרים מסוכנים ביותר. במקביל, מקדמת עירית חיפה בימים אלו תכנית להרחבת מתחם בתי הזיקוק והקמת מתקן 'פצחן מימני' מסוכן ונפיץ ביותר, בניגוד מוחלט לכל הגיון של שמירה על ביטחון הציבור באיזור רגיש שכזה, תוך התעלמות מהתרעות ארגוני הסביבה. עכשיו, כאשר כל אזרחי המדינה נאלצים להתמודד עם השלכות אסון השריפה בכרמל, יהיה זה פשע להמשיך בעצימת העיניים ולחכות לוועדת החקירה שתקום אחרי האסון שעוד יבוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully