וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד הודה: "חתכתי הגדר והברחתי את אחי לסוריה"

קובי דוד

5.2.2013 / 10:59

שני החשודים בסיוע לאסיר הנמלט, צעירים תושבי טמרה וג'לג'וליה יובאו להארכת מעצר. כוח צה"ל עיכב אותם לאחר שזיהה פעילות חשודה. "הודו כי הצליחו להבריח אסיר וצעיר נוסף"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

חקירת האירוע בגבול סוריה: מפרטי החקירה הראשונית עולה כי תושב טמרה בן 25 שהורשע ברצח בעת שהיה קטין ונידון ל-25 שנות מאסר, הצליח להימלט לסוריה בעזרת אחיו הצעיר ממנו בארבע שנים. שני החשודים בסיוע להברחת האסיר ואדם נוסף, תושבי טמרה וג'לג'וליה בני 21 ו-23, יובאו היום (שלישי) להארכת מעצרם בבית משפט השלום בנצרת. בני משפחותיהם ייחקרו בימ"ר צפון.

על פי החשד, אחיו הצעיר של העבריין הנמלט הגיע יחד עם חבר נוסף בן 23, תושב ג'לג'וליה. השניים ביצעו ככל הנראה חתך בגדר הגבול עם סוריה באזור אל רום, על מנת שהאסיר וחבר נוסף, תושב טמרה בן 24, יוכלו לחצות את הגדר בבטחה.

כוחות צה"ל שזיהו פעילות חשודה בגדר הקפיצו את הכוחות הפזורים לאורך הגבול. תחילה סברו הכוחות כי שני החשודים ניסו לבצע הברחה של סמים, אך בחקירת המשטרה הודו השניים כי הצליחו להבריח את האסיר שיצא לחופשה קצרה מכלא חרמון בגין מעורבות ברצח שביצע בשנת 2006.

כלא חרמון, הבוקר. 16 בינואר 2013. דרור עינב
משפחת האסיר דיווחה כי בתום חופשה בת 12 שעות הצליח להימלט בחניית בית הסוהר. כלא חרמון/דרור עינב

בני משפחותיהם של שני החשודים יעוכבו לחקירה במשרדי ימ"ר צפון על מנת לבדוק את המניע לבריחתם של השניים. "מדובר בארבעה גברים שהגיעו עם תיקים לאזור הגבול עם סוריה. כוחות צה"ל הצליחו לעצור את שני החשודים שככל הנראה סייעו בהברחה של שניים נוספים", סיפר מפקד ימ"ר צפון נצ"מ מיכאל שפשק בשיחה עם וואלה! חדשות. "בחקירתם הודו השניים כי הצליחו להבריח אסיר וצעיר נוסף לסוריה יחד עם תיקים. בני משפחותיהם ייחקרו בהמשך על מנת להבין את המניע של השניים וכן נחקור את דרך ההימלטות".

גורם המעורה בפרטי האירוע סיפר כי "מהרגע בו נודע לנו על האירוע ניסינו לדבר עם המשפחות כדי להבין מה בדיוק קרה שם. אנחנו רואים זאת בחומרה שאותו גבר צעיר שהורשע ברצח נמלט לסוריה. זה חושף את תמונת המצב העגומה של הגורמים הרלוונטיים בעניין, כמו שב"ס ובית הכלא, שהיו צריכים לדאוג שאירועים כאלה חמורים לא יתרחשו". עם זאת הדגיש את אחריות המשפחות באירוע.

אמש דיווחו בני משפחתו של האסיר מכלא חרמון כי בעת שהחזירו אותו לבית הסוהר מחופשה בת 12 שעות אליה יצא, הוא ברח להם מחניית המקום. האסיר שפוט ל-25 שנה בגין רצח שביצע בעת שהיה קטין נעצר בינואר 2006. משירות בתי הסוהר אישרו כי יש אסיר שלא חזר מחופשה וכי הנושא נמצא בבדיקה. המידע והחקירה הועברו למשטרת ישראל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully