וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הפתק: נציגי המפלגות נאבקים על אותיות

4.12.2012 / 23:46

רק תשע אותיות שאינן בשימוש נותרו למסירה למפלגות החדשות. איך מחליטים? בשיטת הראשון זוכה. מאתמול חיכו מחוץ לכנסת נציגי דע"מ, הפיראטים, יש עתיד ואחרים כדי להשיג האות

צילום: גדעון צנטנר עריכה: טל רזניק

כבכל מערכת בחירות, הגיע הריטואל הקבוע: נציגי המפלגות החדשות חשו למשכן הכנסת והצטופפו בלילה הירושלמי הקר, במטרה לקבל אותיות שייצגו אותם על הפתקים שיוצבו בכל קלפי. הליך בחירת האותיות למפלגה נקבע בשיטת כל הקודם זוכה – הראשון שמגיע למשרדי ועדת הבחירות בכנסת זכאי לבחור את האות הראשונה. כיוון שלמפלגות קיימות שמורה הזכות להישאר עם הפתק המזוהה איתן, רק תשע אותיות מהאלף-בית נותרו פנויות, על כן מקצת מנציגי המפלגות הגיעו כבר אתמול בלילה בכדי לתפוס אחד מהמקומות הראשונים בתור.

מפלגת הפועלים דע"מ זכתה להיות הראשונה בתור לאותיות, לאחר שנציגיה הגיעו כבר אתמול בלילה (שני) למשכן ונשארו שם באוהלים, על מנת לתפוס את המקום הראשון ולהשיג את האות הרצויה – ק'. "האמת היא שראש התא שלנו אמר לי שחייבים להתגייס ולעשות מאמץ ואתמול בערב הגענו לכאן עם אוכל ושתייה", אמר לוואלה! חדשות נציג המפלגה גיא אלוני, "נשארתי כאן עם אוהל ושק שינה ומזרונים. הבאתי אפילו גיטרה אבל לא היה לי למי לנגן. אני עוד לא יודע אם נצטרך להישאר כאן לילה קר נוסף. מקווה שלא".

כל העדכונים, הדיווחים הפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

נציגי המפלגות החדשות ממתינים מחוץ לכנסת לקבלת הפתקים בבחירות דצמבר 12. עומר מירון
"נשארנו עם אוהל ושק שינה ומזרונים. הבאתי אפילו גיטרה אבל לא היה לי למי לנגן"/עומר מירון

יוסי גולדברגר, נציג "עוצמה לישראל", הקדים קום וזכה למקום השני בתור: "הגעתי באזור תשע בבוקר והיה כבר נציג מפלגת דע"מ שנמצא כאן מאתמול. שמרתי אחריו תור ודאגתי למספר נציגים שיתחלפו. אנחנו מספר שתיים בתור, ואנו מקווים שנקבל את האותיות שאנו רוצים". לעומתו, נציג מפלגת "אחים אנחנו" - מפלגה חדשה שנועדה לייצג את בני העדה האתיופית - הגיע לקראת השעה עשר ולכן תפס את אחד המקומות האחרונים. "הגענו עכשיו. נגיע ונראה", סיפר אבבה דויד, "אני עדיין לא יודע איזה אות נהיה. א"א זה כמובן העדפה שלנו כי אחים אנחנו. נקווה שנצליח".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בבוקר - מחדשים את ההמתנה

אוהד שם טוב ממפלגת הפיראטים הישראלית גם כן הגיע רק בשעות הערב. "אנחנו רוצים את האות פ' כי אנו רוצים להיות הפה של האנשים בכנסת או צ' כי נהיה 36 צדיקים של הפריימריז", אמר. "אני מקווה שנספיק מבחינת התור ונקבל אחת מהאופציות".

גם מפלגות גדולות יותר נאלצו להמתין בתור לאות הנכספת. דרור מולכו, לשעבר מתנדב וכעת עובד של מפלגת "יש עתיד", החליף פעיל אחר ששהה במקום מהבוקר. הוא יישן הלילה בירושלים כדי להספיק להגיע מוקדם בבוקר ולא להפסיד את התור: "זה לא פשוט. אחרי יום עבודה לבוא ולקום מוקדם, אבל זה כבוד עבורי. מאוד מרגש". מבחינתו, זאת לא עמידה בתור רק בשביל אותיות. "מה זאת אומרת לעמוד כאן רק בשביל אותיות?", אמר. "זה להגיע לכנסת, להגיש את הרשימה פעם ראשונה ל'יש עתיד'. האמירה 'באנו לשנות' הפכה מוחשית בשבילי כבר עשרה חודשים, אבל עכשיו זה צעד נוסף בדרך לשינוי פני המדינה".

בשעה שמונה בבוקר יחזרו נציגי המפלגות למשכן בכדי לשמור על מקומם בתור וכדי למלא טפסים לרשימת המפלגה. מי שיאחר - יפסיד את מקומו. בשעה 11:00 ייכנסו נציגי הרשימה הראשונה לוועדת הבחירות המרכזית, שם ימסרו לה את רשימת 120 נציגיהם לכנסת ויגישו את בקשתם לאותיות שייצגו אותם מול הבוחרים בקלפי. הוועדה תשב במקומה עד השעה 16:00 מחר וביום חמישי בין השעות 16:00-22:00, שהוא המועד האחרון להגשת הרשימות. עד אז יצטרכו להגיע לסיומם כל ניסיונות הרכש וכל דירוגי הרשימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully