וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בנו של מובארק נמלט ממצרים ללונדון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.1.2011 / 12:19

במפלגת השלטון הכחישו את הדיווח בעיתון ערבי אמריקאי. האופוזיציה מאיימת להמשיך במחאה "עד שמובארק יילך", אך משרד הפנים הבהיר: לא נאפשר עוד הפגנות. 4 נהרגו במהומות, 200 נעצרו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אמיר שילה)

האם גמאל מובארק, בנו של נשיא מצרים חוסני מובארק והמועמד לרשת אותו בבוא העת בתפקיד, נמלט מהמדינה? העיתון הערבי "אחבאר אל-ערב", היוצא לאור בארצות הברית, דיווח כי על רקע המהומות ביממה האחרונה במדינה, נמלט מובארק בחשאי, יחד עם רעייתו ובתו, ללונדון בירת בריטניה. על פי הדיווח, מובארק טס אתמול בצהריים כשעמו ציוד רב, משדה תעופה במערב קהיר.

גורמים בכירים במפלגת השלטון מיהרו להכחיש את הדיווח. "גמאל לא עזב את מצרים", אמר מוחמד כמאל ממפלגת השלטון. "הוא עוקב אחר האירועים במצרים מקרוב".

במדינה נשמר הבוקר בינתיים שקט מתוח, אחרי שעד שעות הלילה הקטנות נמשכו העימותים בין אלפי מפגינים לכוחות הביטחון. מניין ההרוגים בעימותים אתמול בין המפגינים לכוחות הביטחון ברחבי המדינה עלה הבוקר לארבעה, עם מותו בבית החולים של מפגין נוסף שנפצע בעיר סואץ. אתמול נמסר על מותם של שני מפגינים בסואץ, ועל שוטר שנהרג בבירה קהיר. עוד כ-100 בני אדם נפצעו, כרבע מהם שוטרים.

גם הבוקר ממשיכה האופוזיציה בקריאות לצאת ולהביע מחאה, למרות דיכוי ההפגנות על ידי כוחות הביטחון, שהשתמשו באלות, בגז מדמיע ובתותחי מים. ארגון האופוזיציה "6 באפריל", שהתבלט עד כה בין מארגני ההפגנות, פרסם הבוקר קריאה להמשיך ולהפגין "מחר וגם מחרתיים, עד שמובארק יעזוב".

כוחות הביטחון מפזרים הפגנות אופוזיציה באלכסנדריה. רויטרס
עימותים במרכז קהיר, הלילה/רויטרס

מצרים חסמה את טוויטר

מנגד, הרשויות המצריות הבהירו כי כוחות הביטחון לא יאפשרו היום להפגנות להימשך. משרד הפנים המצרי קרא למפגינים להפסיק "להיגרר אחרי סיסמאות מזויפות". גורם בטחוני הוסיף בסוכנות הידיעות המצרית הרשמית כי משרד הפנים קורא לציבור שלא להיגרר אחרי מי שרוצה להפיק תועלת מהמצב הנוכחי. "יש להפסיק את ההפגנות מחשש לפגיעה בביטחון הכללי", הבהיר. המשטרה נפרשה היום בכוחות מתוגברים מאוד ברחבי המדינה, ונמסר כי 200 מפגינים נעצרו.

דובר משרד החוץ המצרי, חוסאם זכי, המעיט הבוקר בחשיבות ההפגנות, וטען כי הן "אינן תופעה חדשה". לדבריו, למפגינים במצרים - כמו בכל מדינה אחרת בעולם - "יש זכות להביע את עמדתם ולמחות נגד מה שהם רוצים". זכי סירב להשוות בין ההפגנות במצרים לבין הפגנות במדינות ערביות אחרות, כגון טוניסה, והסתפק באמירה: "הנסיבות שונות. המצב במצרים שונה לגמרי ממדינות אחרות".

בתוך כך, התברר אמש כי הרשויות המצריות פועלות לדיכוי המחאה לא רק ברחוב - אלא גם במרחב המקוון: שירות המסרים טוויטר, שמארגני ההפגנות השתמשו בו רבות, הודיע כי הגישה אליו נחסמה במצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully