וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ התחרט: מתנגד לשלילת אזרחות למורשעי טרור

10.1.2011 / 11:35

הארגון הודיע כי הוא מתנגד ל"חוק בשארה" במתכונתו הנוכחית, זאת בניגוד לעמדתו הקודמת. למרות התנגדות השב"כ, אושרה הצעת החוק בוועדת הפנים של הכנסת

שירות הביטחון הכללי הודיע היום (שני) בדיון בוועדת הפנים של הכנסת כי הוא מתנגד ל"חוק בשארה", לפיו ניתן יהיה לשלול את אזרחותם של ישראלים שהורשעו בעבירות ריגול או טרור, זאת בניגוד למגמה שהציג הארגון בדיון קודם בהצעה. עם זאת, בניגוד לעמדת הארגון, אישרה ועדת הפנים של הכנסת את החוק לקריאה ראשונה ברוב של ארבעה מול שלושה ונמנע אחד. עם זאת, בעקבות בקשה להצבעה חוזרת (רוויזיה) שהגיש ח"כ דב חנין (חד"ש) תיערך הצבעה נוספת במועד מאוחר יותר.

בדיון שנערך היום אמרו נציגי הארגון כי עמדתם הסופית היא נוטה שלא לתמוך בהצעת החוק. "להבנתנו, החוק בנוסחו הנוכחי מספק מענה הולם לצורך המתעורר לעתים נדירות לפעול לשלילת אזרחותו של אזרח ישראלי באופן שמגשים הן את הרתעת היחיד והן את הרתעת הרבים", מסרו הנציגים בדיון, "עם זאת, הדרך המוצעת במסגרת הצעת החוק, מנוגדת לתפיסה הקיימת הרואה במהלך כחלק ממסגרת מנהלית. הדרך המוצעת בהצעת החוק רחבה מדי בנוסחה וחסרה מנגנונים מאזנים נוספים הקיימים בחוק בנוסחו דהיום".

בדיון הקודם אמר נציג השב"כ כי "העקרונות של ההצעה, של הסמכות לשלול אזרחות – אנחנו רואים בזה בעצם מרכיב של הרתעה, בכל הקשור למקרים קיצוניים של פגיעה בביטחון. אנחנו לא מתייחסים בשלב זה לשינויים שמוצעים, צריך לבדוק אותם. אבל אנחנו חושבים שהסמכות צריכה להיות קיימת".

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אזולאי (ש"ס), מתח ביקורת על שינוי עמדת השב"כ. לדבריו, "השב"כ עשה מעשה שלא יעשה. כי הם אמרו בדיון קודם משהו ועכשיו אומרים משהו אחר, וחבל שהדברים מתנהלים בצורה כזאת".

משב"כ נמסר בתגובה, כי "לא חל כל שינוי בעמדת השב"כ בנושא, שכן בדיון שהתקיים בוועדת הכנסת, ציין נציג האגף המשפטי, כי השב"כ שוקל את ההצעה וטרם התקבלה הכרעה סופית באשר לעמדת השב"כ כלפי הצעת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully