וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הסערה: פסל אישה רומית התגלה בחוף אשקלון

14.12.2010 / 18:00

הפסל, נטול ראש וידיים, התגלה על ידי אזרח שטייל במקום והזעיק את אנשי רשות העתיקות שחילצו את אשת השיש והעבירו אותה לטיפול. "חבל שכל המצוק קרס איתה", אמרו הארכיאולוגים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל)

הסערה שפקדה את ישראל בימים האחרונים גרמה לנזקים רבים בקו החוף, אבל מסתבר שהיא גם חשפה תגליות. אזרח עירני שסייר הבוקר (שלישי) בחוף אשקלון גילה פסל אישה העשוי משיש לבן מונח על המצוק. מדובר בפסל של אישה לבושה טוגה מהתקופה הרומית, בגובה 1.20 מטרים, חסרת ידיים וראש. הפסל הוצב באתר בית מרחץ וההערכה היא שמדובר או בפסל של אישה מקומית, או בפסל של האלה "אפרודיטה" המוזכרת אף בטקסטים יהודיים בהקשר ימי.

"הפסל נמצא במצב השתמרות נפלא", אמר קובי שרביט, מנהל היחידה לארכיאולוגיה ימית ברשות העתיקות. "רואים היטב את התוגה עד הסנדלים, חסרים רק הראש והידיים והפסל ניצב על עמוד מרובע", סיפר. האדם שגילה את הפסל מיהר לדווח על כך לרשות העתיקות, שבסיוע עיריית אשקלון חילצה את הפסל מהמקום בו נמצא. האישה האשקלונית הרומאית נשלחה לבדיקה וטיפול במחסני רשות העתיקות ולאחר מכן מתכננים ברשות להציג אותה לראווה באחד מהאתרים בעיר.

האזור שקרס בעקבות הסופה נקרא "אשקלון מיומס", כלומר – פרבר של העיר הרומאית אשקלון, והוא ממוקם סמוך למלון "הולידי-אין" ליד חוף אפרידר-ברנע. האימפריה הרומית שלטה בשטחי ארץ ישראל מהמאה הראשונה לפני הספירה ועד למאה השלישית לספירה, ובתקופה זו הוצב הפסל.

ד"ר יגאל ישראל, האחראי על מחוז אשקלון והנגב המערבי ברשות העתיקות, מסר כי מדובר באתר שנפגע גם בסערות קודמות ושגרמו נזק ארכיאולוגי חמור שכן הן הביאו לקריסת המצוק ללא עבודה מסודרת של חפירה. "קיבלנו את הגילוי בעצב, מאחר והפסל שגילינו התמוטט יחד עם מצוק שמעליו", מסכם ישראל, "הים אוסף את העתיקות ואנחנו מקווים שהממשלה תפנה תקציבים להגנה על קו החוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully