וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני לנתניהו: אתה מדבר חזק - וישראל נחלשת

11.10.2010 / 17:30

יו"ר האופוזיציה תקפה בחריפות את רה"מ בפתח מושב החורף של הכנסת. לבני פנתה בנאומה לנתניהו ואמרה: "הפכת את ישראל למדינה חלשה שמאבדת את ידידיה בעולם. כדי לשמור על מדינה יהודית צריך הנהגה שתקבל החלטות ולא הנהגה שתברח מהן"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש האופוזיציה ציפי לבני נשאה אחר הצהריים (שני) דברים בפתח מושב החורף של הכנסת - ומתחה ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. לבני פנתה לנתניהו ואמרה: "כבוד ראש ממשלת ישראל, בשנה ושמונה חודשים הפכת את מדינת ישראל למדינה חלשה, מפוחדת, מסוכסכת עם עצמה, המאבדת את ידידיה בעולם, מדינה המתכסה בסיסמאות במקום בתוכן. ניסית לייצר אמון במילים והרסת אותנו בחוסר יכולת או נכונות לקבל החלטה. אתה מדבר חזק, וישראל נחלשת".

לבני הוסיפה: אני חוזרת ואומרת שיש רוב פוליטי וציבורי להסדר. הדרך היחידה לשמור על האינטרסים הבסיסיים של מדינת ישראל ועל הקיום שלה כבית לאומי לעם היהודי היא לקבל החלטות". עוד אמרה יו"ר האופוזיציה לנתניהו: "כל כך הרבה דיברת על מדינה יהודית, ומה עשית אדוני ראש הממשלה בשביל מדינה יהודית? לקחת שתי מילים שהיו קונצנזוס גם בבית וגם מחוצה לה והפכת אותן לשנויות במחלוקת".

ראש האופוזיציה אף תקפה את ראש הממשלה בגין התיקון המוצע לחוק האזרחות ואמרה כי הוא "לא נולד בגלל הרעיון שאם אין נאמנות אין אזרחות אלא בגלל הפחד שאם אין ליברמן אין ממשלה. זו תמצית כהונתך: שמירה על הקואליציה שבחרת להרכיב, הישרדות פוליטית ותו לא".

בתום נאומה אמרה לבני: "כדי לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית צריך לסיים את הסכסוך תוך שמירה על עקרונות הביטחון. צריך לקבל את ההחלטות האלה כמוביל ולא כנגרר. לא כדי להשביע רצון של מישהו, לא מתוך לחץ אלא מתוך הבנה עמוקה שהמחיר שתשלם המדינה היהודית אם לא נגיע להסדר הוא יהיה איבוד הצביון שלה. תעשה את מה שכולם יודעים שצריך לעשות ואת מה שעד עכשיו לא היה לך את האומץ לעשות. תעשה את מה שישראל זקוקה לו, ואנחנו נתמוך בך. כדי לשמור על ישראל כמדינה יהודית צריך הנהגה שתקבל החלטות ולא הנהגה שתברח מהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully