וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדור על פרשת רמון: היתה תקלה, לא יותר

1.7.2010 / 0:02

פרקליט המדינה טוען כי המבקר לינדנשטראוס הוציא מפרופורציות את פעולת התובעות במשפטו של חיים רמון. "הן לא הפרו שום נוהל של הפרקליטות"

פרקליט המדינה התייצב אתמול (רביעי) לצד התובעות במשפט רמון. "המבקר העצים את טיבה של התקלה והדברים לא מצדיקים הליכים משמעתיים", כך אמר הערב פרקליט המדינה, עו"ד משה לדור בשיחה עם כתבים. לדור הבהיר שהתובעות, פרקליטת מחוז תל אביב, עו"ד רות דוד והתובעת במשפט, עו"ד אריאלה אנקלר סגל לא הפרו שום נוהל של הפרקליטות, זאת בניגוד לקביעת המבקר אולם טען שהיתה תקלה בכך שלא הפעילו יותר חשדנות ובדקו את טענת המשטרה לפיה לא היו האזנות סתר בתיק רמון.

לדור אמר שהפרקליטות היא מערכת אנושית על כל המשתמע מכך ובמערכת אנושית יש אנשים מעולים ואנשים בינוניים שאינם עומדים בסטנדרטים. עם זאת אמר לדור כי אין לו בעיה להודות בשגיאות. בהתייחס למשפט רמון אמר לדור כי אכן התרחשה תקלה כשהאזנות הסתר לא עברו לידי ההגנה מבעוד מועד, אולם קבע כי לא נגרם נזק משמעותי לרמון וההאזנות חיזקו את גרסתה של המתלוננת במשפט. "לא הופר שום נוהל והתקלה התרחשה בשל מידע שגוי שהועבר מהמשטרה. אם פרקליטת המחוז היתה רואה שיש תוצרי האזנות רלבנטיים ולא קוראת אותם, אז לא היתה הגנה, אבל קרה בדיוק ההפך, נאמר לה שאין רלבנטיות", אמר לדור. לדבריו, "מדובר בתקלה מינורית מאין כמותה בהשוואה למה שיחס להן המבקר".

לדור אמר עם זאת שהפרקליטות היו צריכות לגלות יותר חשדנות והיתה צריכה להידלק אצלן נורה אדומה. "היתה חסרה חשדנות, שאולי זה לא מתקבל על הדעת. במובן הזה דוד שגתה", אמר לדור. הוא הוסיף שבתיק רגיש "צריך יותר חיישנים אבל בין זה לבין אווירה של שומו שמיים זה משולל כל שחר". לדור אמר כי הוא זועק את זעקת פרקליטה שהשקיעה 30 שנה עבודה ציבורית ועכשיו מנסים לרסקה.

לדור הבהיר כי בפרקליטות עובדים על כתיבת קוד אתי שיחייב את פרקליטי שירות המדינה ויהווה בסיס למנגנון ביקורת פנימית. הוא הוסיף כי המטרה לגבש מערכת בעלת שתכלול גם ביקורת חיצונית.

לדור התייחס גם למסמך השאלות והתשובות שהוגש לעדה במשפט אולמרט ואמר כי בפרקליטות נערכת בדיקה האם מדובר ובתקלה וכיצד התרחש הדבר. עוד גילה כי לאחרונה התקבלו חיקורי דין משמעותיים נוספים בתיק ליברמן אולם סירב להתייחס לשאלה האם בקרוב תתקבל החלטה בעניינו של שר החוץ.

עדכון ראשון: 19:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully