וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות בראשות השופט בדימוס טירקל יבדוק המשט

פנחס וולף ויהושע בריינר

13.6.2010 / 10:33

ראש הממשלה נתניהו הודיע לשרי הליכוד כי צוות בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס יבדוק את אירועי המשט לרצועת עזה. ככל הנראה, ייכללו בו גם משקיפים בינלאומיים

מערכת וואלה!

(עריכת וידאו: יאיר דניאל)

צוות ישראלי בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל יבדוק את אירועי המשט לרצועת עזה. כך הודיע הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת שרי הליכוד. נתניהו גם אמר לשרי מפלגתו כי ישראל מתואמת עם הממשל האמריקאי בכל הנוגע לאופיו של צוות הבדיקה ולסמכויותיו. לדבריו, המגעים עם נציגי הממשל נמשכו עד לשעת לילה מאוחרת.

בתוך כך הודיע שר הביטחון אהוד ברק כי הוא מבטל את נסיעתו הצפויה לפריז, בירת צרפת, זאת עד לאחר הקמת ועדת הבדיקה לאירועי המשט. במסגרת נסיעתו היה אמור ברק להשתתף בתערוכת יורו-סאטורי, בה יוצגו אמצעי לחימה של התעשיות הביטחוניות בישראל ומכל העולם.

לאחר ישיבת שרי הליכוד התייחס ראש הממשלה גם לסגר המוטל על רצועת עזה. בפתח ישיבת הממשלה השבועית הוא הצהיר: "עוד לפני המשט לעזה קיימנו דיונים על המשך המדיניות כלפי רצועת עזה. הדיונים נמשכו גם בשבוע שעבר, בין היתר עם שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר. העיקרון ברור: למנוע מנשק ואמצעי לחימה להיכנס לעזה ולאפשר כניסת סיוע הומניטרי וסחורות אזרחיות. נמשיך בדיונים הללו גם השבוע"

גם נתניהו צפוי להיחקר

השופט בדימוס טירקל, שיבדוק את אירועי המשט, לא עמד בעבר בראש ועדת בדיקה או חקירה, אולם בין היתר כיהן כיו"ר הוועדה לאישור מינויים בכירים של הממשלה, ואף היה מי שאישר את מינויים של הרמטכ"ל גבי אשכנזי ומפכ"ל המשטרה דודי כהן.

מהסכמות שהושגו בין ישראל לבין ארה"ב עולה כי הוועדה שתוקם על ידי הממשלה תבחן ככל הנראה את חוקיות המצור על עזה, ההשתלטות על המשט מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל ואת מידת השימוש בכוח בהשתלטות הצבאית על המשט, במהלכה נהרגו תשעה מנוסעי הספינה "מרמרה".

הוועדה המתכוננת לא תהיה ועדה בדיקה ממשלתית, שתוקם על פי חוק יסוד הממשלה, וגם לא ועדת חקירה ממלכתית. מכאן שככל הנראה, לא תהיה לה סמכות לגבש המלצות אישיות כלפי הדרג המדיני. בנוסף, הוועדה תפעל לצד ועדה שכבר הוקמה בראשות האלוף במילואים גיורא איילנד, שאמורה לבחון את פעולות צה"ל.

ככל הנראה, שני משפטנים אמריקאים וכן אחד אירופי יהיו חלק מהוועדה כדי לעמוד בדרישה למשקיפים בינלאומיים בחקירה. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו, חברי פורום ה"שביעייה" וכן הרמטכ"ל גבי אשכנזי ומפקד חיל הים האלוף אליעזר מרום צפויים להעיד בפני הוועדה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully