וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל מינה צוות בדיקה לאירועי המשט

יהושע בריינר

7.6.2010 / 22:00

רא"ל אשכנזי החליט למנות את אלוף (מיל') גיורא איילנד לרכז צוות מומחים להפקת לקחים מהמבצע להשתלטות על המשט לעזה. הצוות יסתמך על תחקירים פנימיים של צה"ל

הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, החליט הערב (שני) למנות את אלוף (מיל') גיורא איילנד לרכז צוות מומחים להפקת לקחים מהמבצע להשתלטות על המשט לעזה. מצה"ל נמסר, כי "איילנד ואנשי הצוות יסתייעו בתוצרי ולקחי התחקירים הפנימיים שחלקם כבר מתקיימים על-ידי גופי צה"ל השונים הקשורים לאירוע זה, וכן יבדקו תחומים החוצים את כלל הגופים".

בצה"ל הסבירו, כי צוות המומחים, להבדיל מתחקיר פנימי, הוא סוג תחקיר של בעלי ידע מקצועי בנושא המתוחקר, שאינם חלק משרשרת הפיקוד של המבצע.

הצוות צפוילהגיש את ממצאיו לרמטכ"ל עד 4 ביולי. כחברים בצוות מונו תת-אלוף אביב כוכבי, לשעבר ראש חטיבת המבצעים במטכ"ל, תת- אלוף (מיל') יובל חלמיש, לשעבר קצין מודיעין ראשי ובכיר במועצה לביטחון לאומי ואלוף-משנה (מיל') בן-ציון דעבול, לשעבר ראש מחלקת מבצעים בחיל-הים ומבקר בכיר במשרד מבקר מערכת הביטחון.

מוקדם יותר היום הבהיר שר הביטחון, אהוד ברק, כי גם אם תוקם ועדת בדיקה לאירועים, לא תהיה לה סמכות לחקור החיילים שהשתתפו בפעולה. בנאום שנשא במליאת הכנסת, בתגובה להצעת אי אמון בממשלה, אמר ברק כי "אין כמעט מבצע שהגענו אליו עם מודיעין מושלם. אין מבצע שמתפתח כפי שנחזה. זו לא הזמנה של סרט ב-VOD ולא ריאליטי. חוט שערה עומד בין הצלחה לכישלון".

לדבריו, "נפיק לקחים בדרג המדיני לצד התחקיר הצבאי. לתרבות התחקיר יש תרבות עליונה ביצירת יכולות לחימה. נבדוק שיפור היכולות לקראת הפעולה הבאה. אני עומד על כך שלוחמים לא יצטרכו לעמוד לחקירה על החלטות של חלקיקי שניה. אין בכוונתנו להביא את הלוחמים לחקירות לא בעברית ולא באנגלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully