וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנהגות המשטרה היא טרור נגד הערבים"

ניר יהב וגלעד גרוסמן

12.5.2010 / 13:45

מאות בני אדם הגיעו לבימ"ש השלום בפ"ת כדי למחות על מעצרם של שני הערבים הישראלים החשודים בריגול. בתום הדיון האריך בית המשפט את מעצרם של השניים בשישה ימים. רעייתו של מח'ול: "אנחנו מרגישים כמו בגואנטמו"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך בצהריים (רביעי) בשישה ימים את מעצרם של עומר סעיד והסופר אמיר מח'ול החשודים בביצוע עבירות ביטחוניות חמורות ובכלל זה ריגול חמור ומגע עם סוכן חוץ מטעם חיזבאללה. במקביל, מאות בני אדם, יהודים וערבים, אנשים מתחום האקדמיה ופעילים פוליטיים, קיימו מאז שעות הבוקר משמרת מחאה מול בית משפט בו התקיים הדיון בהארכת מעצרם של השניים.

משתתפי משמרת המחאה שהגיעו לבית המשפט יוצאים בקריאה לביטול איפול הפרטים שהובילו למעצר, תחת הכותרת "מנגנוני החושך פועלים לאור יום". לדברי המנהלים את המחאה, מטרתם להפגין את הנחישות במאבק נגד "משטר השב"כ הישראלי". עוד הוסיפו אנשי הקבוצה המובילה את המחאה, כי "פעילים פוליטיים פלסטינים מופחדים, מגורשים, מועלמים או נעצרים ודבר מעצרם מושתק. פגישות פוליטיות או פגישות עם נציגי ארגוני זכויות אדם מוגדרות כסכנה לבטחון המדינה".

אנשי משמרת המחאה טוענים כי ד"ר עומר סעיד נעצר והוחזק בבידוד במשך שבועיים ללא שניתנה לו הזדמנות לדבר אפילו עם עורך דינו.

מנהל עמותת 'מוסאוא' לזכויות האזרחים הערבים בישראל, ג'עפר פרח, בירך היום על הצטרפותם של האקדמאים היהודים למאבק לשחרור מח'ול וסעיד. במשמרת המחאה משתתפים, בנוסף לאקדמאים היהודים, גם בני משפחותיהם של סעיד ומח'ול ובכירי הציבור הערבי, ביניהם ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח' ראא'ד סלאח, הח"כ לשעבר ואסל טהא ואחיו של מח'ול והח"כ לשעבר עיסאם מח'ול.

"חטוף ולא עצור"

במהלך משמרת המחאה אמרה רעייתו של מח'ול, ג'ינאן, לאתר החדשות "אל-ערב", כי בעלה "חטוף ולא עצור". היא הוסיפה כי "התנהגות המשטרה היא טרור נגד האזרחים הערבים. אנחנו מרגישים שאנחנו בכלא גואנטנמו. מעצרו של בעלי הוא מסר להנהגה הערבית על כך שהמדינה מונעת מאיתנו את הזכות להגן על זכויותינו". משתתפי ההפגנה נשאו שלטים שעליהם נכתב "די לרדיפה הפוליטית", "חירות למח'ול ולסעיד". בראש המארגנים עמד הסוציולוג פרופ' יהודה שנהב.

מחאה דומה נערכה סמוך לפרסום הראשוני אודות הפרשה ביום שני, אז פנה מרכז עדאלה לבית המשפט בבקשה לבטל את צווי איסור המפגשים עם עורכי דין, ו-15 אמצעי תקשורת ערבים ומרכז 'אעלאם' פנו לבית המשפט בדרישה לבטל את צו איסור הפרסום. ביום הפרסום החלקי של פרטי הפרשה, לאחר שהמידע התפרסם ברשת האינטרנט וברשתות זרות, קיימו כ-300 בני אדם עצרת בהשתתפות חברי כנסת, אישי ציבור ערבים ובני משפחתו של מח'ול סמוך למרכז היהודי-ערבי "בית הגפן" בחיפה במחאה על מעצר השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully