וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המנהל האזרחי יורד לרמת אנשי תג המחיר"

יהושע בריינר

10.5.2010 / 0:25

יו"ר מועצת יש"ע הגיב בחריפות לצו ההריסה שהוציא המנהל האזרחי לישיבת עוד יוסף חי הנחשבת בעלת אידיאולוגיה ימנית קיצונית. לדבריו, מדובר בענישה קולקטיבית וירידה לרמתם של אנשי תג המחיר

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין גינה אמש (ראשון) בחריפות את צו ההריסה שהוציא המנהל האזרחי לישיבת עוד יוסף חי שבהתנחלות יצהר בטענה כי היא נבנתה בניגוד לחוק. לדברי דיין, מדובר בסוג של ענישה קולקטיבית כלפי הישיבה, הנחשבת כמעוזו של הימין הקיצוני ביהודה ושומרון. "שימוש בצווי הריסה כאמצעי ענישה קולקטיבי כלפי אזרחי המדינה הוא מעשה בלתי נסבל שמוכיח חוסר הבנה בסיס של מה מותר ומה אסור לצבא לעשות בדמוקרטיה", אמר דיין. "לחקור, למצוא את האשמים ולהעמיד אותם לדין זה יותר קשה מלהנפיק צו הריסה, אך מי שנוהג אחרת יורד לרמה של אנשי תג מחיר", הוסיף.

כאמור, אמש הוציא המנהל האזרחי צו הריסה, עליו חתום ראש המנהל האזרחי, תא"ל יואבי (פולי) מרדכי, לישיבת עוד יוסף חי שבהתנחלות יצהר. הישיבה, בראשות הרב יצחק גינזבורג והרב יצחק שפירא, הנחשבת לבעלת אידיאולוגיה ימנית, נבנתה ככל הנראה בניגוד לחוק ולה הוצא צו הריסה כבר לפני כעשר שנים. אתמול הגיעו פקחי המנהל האזרחי לאנשי הישיבה כשבידם צו הריסה מחודש, עם אפשרות לערער על ההחלטה.

לדברי גורמים בישיבה, צו ההריסה הוא על מבנה שנחנך לפני שנה ונבנה במימון משרד השיכון והבינוי. "מתברר שהשלטונות עושים מאמצים מיוחדים על מנת לפגוע בישיבה בצורה מגמתית ונקמנית", נכתב בהודעה של הישיבה בנושא, "מדובר במבנה שאושר על ידי הרשויות לשמש כמוסד חינוכי. נפעל בכל המישורים כדי לבטל ולמנוע את צו ההרס המרושע".

לטענת אנשי הימין, צו ההריסה הוא נקמה של שר הביטחון אהוד ברק במתנחלים. "רודפים את כלל המתנחלים ובעיקר את תושבי יצהר. שלא יתפלאו אם יגדל פה דור שסולד מהממסד כאשר החלטותיו הן פוליטיות בלבד".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה כי "ברק מחפש להצית מלחמת דת. הוא לא היה מעז לנגוע בבית ספר באום אל פחם או באחד ממסגדי ההסתה".

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה, כי "מדובר במבנה שנבנה ללא היתר בנייה, מחוץ לתוכנית מתאר בתוקף, ובשטח שייעודו חקלאי, אשר בעניינו ננקטו הליכי פיקוח אשר החלו עוד בשנת 1999. כחלק מהליך המתנהל מול חריגות מסוג זה, הוחלט לפעול בהתאם לנהלים המקובלים ולאחר הערכת מצב שהתקיימה על ידי כלל גורמי הביטחון. יש לציין כי לפנים משורת הדין ולאור הזמן שחלף מאז מסירת הצו בשנת 1999, קיימת למחזיק בבנייה זכות להעביר את השגותיו ככל שישנן, תוך שבוע ממועד מסירת הצו".

לפני מספר חודשים פשטו השב"כ ויס"מ על הישיבה ועצרו את ראש הישיבה הרב שפירא ומספר תלמידים בחשד להצתת מסגד באיזור, אך כעבור שבועיים שוחררו כל החשודים.


עדכון ראשון - 20:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully