וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "מתנהל נגדי מסע ציד חסר רחמים"

6.5.2010 / 9:37

ראש הממשלה לשעבר תקף בחריפות את המשטרה בעקבות הפרסומים, לפיהם הוא חשוד בקבלת שוחד בתמורה לקידום פרויקט "הולילנד". לדבריו, מעולם לא נוהל בישראל ציד מכשפות כה אכזרי נגד אדם. הדגיש: "מעולם לא קיבלתי שוחד"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"מתנהל כאן מסע ציד מאורגן, ציד מכשפות ברוטלי, אכזרי, חסר רחמים מסוג שלא התקיים מעולם בישראל". כך אמר הבוקר (חמישי) ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לפני חידוש הדיונים במשפטו, בבית המשפט המחוזי בירושלים. אולמרט התייחס לחשד, לפיו הוא קיבל שוחד בתמורה לקידום פרויקט הנדל"ן "הולילנד" ואמר: "מעולם לא הוצע לי ומעולם לא קיבלתי שוחד משום אדם. לא במישרין ולא בעקיפין, לא בפרשה זו ולא בפרשה אחרת". אולמרט ומנהלת לשכתו לשעבר שולה זקן לחצו ידיים בפתח המשפט.

"מתנהל כאן מסע ציד מאורגן", אמר אולמרט. "השיא הגיע ביום ראשון האחרון, אז הפריח קצין משטרה בבית המשפט כאילו החשודה שולה זקן העבירה לי מיליון שקלים כשוחד. אם הדברים נכונים, איך קרה שלא דיברו איתי שלושה שבועות, לא חקרו אותי, לא הגיעו אליי, כלום. הדברים האלה חסרי שחר וחסרי בסיס".

אולמרט תקף בחריפות את המשטרה ואמר: "איך יעלה על הדעת שקצין משטרה אומר דברים חסרי שחר כאלה? לא יכול להיות שמסע ציד כזה יתנהל על ידי גורמים שרוממות שלטון החוק בגרונם והפרת זכויות אדם בידיהם". לטענתו, "זה מגיע לרמה קיצונית בה יש גורמים שאומרים שלא משנה מה בית המשפט יאמר - הוא הרוס. מפירים את כל הכללים את כל הנורמות הבסיסיות על פי הן משטר חוק צריך להתנהל. זה מסע מתוכנן ומאורגן שלא יכול להימשך".

בסוף דבריו יצא אולמרט נגד הפגיעה במשפחתו. "אין צורך לומר מה המשמעות של מסע זה כשמדובר בי ובמשפחתי", אמר. "ההמולה המתלהמת האכזרית לא עוזבת שום פינה ולא מוותרת על שום ניסיון. שמו מטרה מראש וכעת מחפשים איזה שביב מידע". לטענתו, "לשיא זה הגיע אתמול בערב בפרסומים על החקירה באמריקה. מעבר לכעס והעלבון אני חושב לעצמי לאיזה רמה נמוכה יכולים הדברים להגיע – אני חוזר לא קיבלתי שוחד מעולם. רבים שואלים את עצמם - אתה נראה רגוע. אני רגוע כי אי אפשר להוכיח את מה שלא היה".

סנגורי אולמרט: "הוא פעל מתוך שליחות"

פרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל, אמר הבוקר בתחילת הדיון בבית המשפט, שחודש לאחר הפסקה של חודש, כי התביעה תוכיח שטענתו של אולמרט, לפיה הוא לא ידע את פרטי הנסיעות ושאינו אחראי לפעילות שנעשתה בלשכת, אינה נכונה. "אנחנו נביא הוכחות אחרות. בהנחה שהוא ידע, קשה לחלוק על כך שמדובר בהפרת אמונים ובמרמה", אמר. הוא הוסיף שבלשכתו של אולמרט הציגו "מצגי שווא וחצאי אמת" בפני ארגונים שמימנו נסיעות. "לא נאמר להם שארגון נוסף משתתף במימון. לא נאמר לארגונים שמדובר בשכר עבור הרצאה, שהוא אסור". הוא הוסיף שלעתים הארגונים ידעו לפני האירוע על המרמה, אולם נאלצו להמשיך ולשלם לאולמרט בשל התחייבויות קודמות. חלק מהארגונים לא יודעים עד היום שהם רומו. אברבנאל הוסיף, שהדברים נעשו בידיעתה של זקן ולפעמים בשיתופה.

מנגד, סנגוריו של אולמרט טענו, כי "בשונה מכל איש ציבור אחר, ראש הממשלה לשעבר פעל מתוך תחושת שליחות ובמשך שנים רבות עמד לזכות ארגונים רבים ופעל למענם ללא לאות. הוא נסע לנסיעות האלה מתוך מטרה לעבוד. אלה לא היו נסיעות כיף או הנאה. דפוס התנהלותו שולל את הבסיס של התביעה".

העד הראשון הבוקר במשפט היה מנהל המחלקה לקשרי חוץ של אקי"ם, דניאל ברעם, שסיפר על טיסה לניו יורק שמימן הארגון עבור אולמרט באוקטובר 2003, כשהיה שר התמ"ת, כדי שינאם באירוע של הארגון. "הוא לא נכנס לתשלומים. הוא אמר שהוא לא קובע באיזה מחלקה הוא טס ואיזה מלון הוא שוהה, זה נקבע על ידי הביטחון".

כשנשאל ע"י עו"ד אברבנאל כיצד הגיב כשנאמר לו במשטרה שארגון נוסף מימן חלק מההוצאות של אולמרט, הוא השיב ש"זה חלום בלהות קשה. אם זה נכון ואם יש בזה משהו אז גם מהבחינה הציבורית והחוקית, אבל גם מבחינת אקי"ם, כי זה מערב אותנו במערבולת לא פשוטה של חוסר אמינות בפני התורמים. גם אם זה נכון וגם אם זה לא נכון, הכותרות פוגעות באנשים עם צרכים מיוחדים. מיד קיבלנו טלפונים שמפסיקים את התרומה".

לדבריו, זה די שכיח שאישיות יוצאת בשביל יותר מארגון אחד, ואז מתחלקים בהוצאות. "אילו הייתי יודע שיש עודף מימון, הייתי פונה לאותו ארגון ומבקש להתחלק בהוצאות. לא ידעתי שום דבר כזה, להפך, אני פניתי אליו, אני קבעתי את התאריך והמקום. אם הייתי יודע הייתי פונה לארגון השני ודואג לסידורים".

ברעם גם נשאל על ידי פרקליטה של אולמרט, נוית נגב, לגבי מחירים שגבו אישים אחרים אליהם פנה אקי"ם. "כן, זה סיפור די עצוב", אמר. "אנשים עובדים עם אמרגנים ועולים מאות אלפי דולרים. אקי"ם ישראל פנתה למישהו, והוא ביקש 50 אלף דולר. החלטנו שזה לא בסדר ולא אתי ושאפשר אחרת". בחקירתו במשטרה סיפר שמדובר בראש הממשלה, בנימין נתניהו. כשהוא נשאל על ידי עו"ד נגב "האם מדובר בביבי?", הוא השיב: "את אמרת".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully