וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: החפץ שנמשה באילת - רקטת גראד

יהושע בריינר

25.4.2010 / 0:01

צוללים של חיל הים משו מהמים במפרץ אילת את ה"חפץ החשוד" שהתגלה אתמול בבוקר. בדיקתו העלתה כי מדובר ברקטת גראד בקוטר 122 מ"מ. לפי ההערכות, זו אחת משתי הרקטות שנורו לעבר ישראל משטח סיני

צוללים של חיל הים משו אתמול (שבת) רקטת גראד בקוטר 122 מ"מ מים סוף. בצה"ל בודקים כעת האם מדובר באחת הרקטות שנורו ביום חמישי. מקורות ירדנים מסרו ביום חמישי כי הרקטה שנפלה בעקבה היתה בקוטר של 107 מ"מ. עם זאת, גורמי ביטחון בישראל מעריכים כי מדובר ברקטה שנורתה לעבר אילת, ככל הנראה משטח סיני.

הרקטה נמשתה לאחר שאתמול בבוקר דיווחו צוללים על מציאת אמצעי לחימה כ-30 מטרים בקרקעית הים בחוף אלמוג באילת. בעקבות זאת סגרה המשטרה את החוף הדרומי באזור מלון הנסיכה.

את הרקטה מצאו שני צוללים אשר בתחילה סיפרו על כך למכריהם, ולאחר מכן הועבר דיווח בנושא למשטרה אשר איתרה אותם ותחקרה אותם. גורמי הביטחון הזעיקו למקום את אנשי יחידת הצלילה והחבלה של הצבא אשר הגיעה ממרכז הארץ כדי לבדוק את הרקטה.

מקור ביטחוני ישראלי בכיר אמר לאחר הירי כי "אין לי ספק שבתוך זמן קצר יתברר האם מדובר בירי לכיוון אילת או בפיצוץ מקרי. אם אמנם מדובר בירי, חשוב להבין במהירות האם מדובר בחולייה חיצונית או בפלסטינים תושבי ירדן". לדברי גורמי ביטחון ישראליים, הם עוקבים בדריכות אחר פעילות של ארגוני טרור, חלקם מסונפים לארגוני ג'יהאד עולמי, הפועלים באזור חצי האי סיני. הארגונים פועלים בין היתר בחסות ותוך שיתוף פעולה עם בדואים מקומיים. באחרונה הוציא המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע לישראלים המתריעה מפני חשש לחטיפת ישראלים היורדים לחצי האי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully