וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדיה של "האם המרעיבה" עזבו את הארץ

19.11.2009 / 20:33

בניגוד לסיכומים בתנאי שחרורה למעצר בית, משפחתה של האם המרעיבה לא עדכנה את הפרקליטות כי שלושה מילדיה נסעו ללונדון להתגורר עם סבם. הערב ילדה האם את בנה השישי

שלושה מילדיה של "האם המרעיבה" עזבו אתמול (רביעי) את הארץ בדרכם לסבם המתגורר בלונדון, יחד עם הרב יואל וייס "במצוות האדמו"ר", ללא תיאום עם הפרקליטות. בעקבות זאת הורה בית המשפט המחוזי בירושלים להפקיד במזכירות בית המשפט את דרכונו של הילד ח', שהיא נאשמת בהתעללות בו, במידה ויש לו דרכון. "בסך הכול מדובר בנסיעה חוקית", אמר אחד מבני המשפחה לאתר 'בחדרי חרדים', "כל ניסיון להפוך את יציאתם לאייטם תקשורתי הוא המשך להסתה המכוונת נגד האם ומשפחתה".

בתוך כך, הערב ילדה האם את בנה השישי בבית החולים ביקור חולים. התינוק הועבר לטיפול בפגיית בית החולים. מבית החולים נמסר כי מצבו של התינוק טוב.

למרות שעזיבת הילדים את הארץ אינה מנוגדת לחוק או לתנאי שחרור האם למעצר בית, זומנו הערבים שחתמו על שחרור האם ממעצר למסירת עדות בבית המשפט. זאת מאחר שלפי אחד מתנאי השחרור של האם למעצר בית, היה על חותמי הערבות לדווח לפרקליטות על כל שינוי שחל במשפחה.

"משרד הרווחה קיבל הודעה על נסיעת הילדים ללונדון", מסר גורם המקורב למשפחה, "אך ככל הנראה הפרקליטות דורשת שלפני כל פעולה נודיע להם – וזה לא מקובל עלינו". בעקבות ההתפתחות הזו, חוששים במשפחה כי בפרקליטות ינסו להוכיח כי עזיבת הילדים את הארץ היא צעד מקדים להברחות האם ושיבקשו להחריף את תנאי מעצרה.

ואכן, בפרקליטות ביקשו מבית החולים להודיע 24 שעות מראש על שחרורה הצפוי של האם שבשבועיים האחרונים מאושפזת, זאת כדי להבטיח שהיא לא תעזוב את הארץ ותצטרף לילדיה. בנוסף, לפרקליטות טענות על תפקוד המפקחים והם מבקשים לחלט את הערבויות שהם הפקידו.

בחודש שעבר קבע בית המשפט העליון שהילדים יוכלו להישאר עם האם בביתם בשכונת מאה שערים, אולם הם יהיו תחת פיקוח מפקחים ויבדקו בכל יומיים אצל רופא. כעת מכיוון שהילדים אינם נמצאים עם האם, אין חשש מפגיעה בהם, ולכן בפרקליטות לא מוטרדים מהעובדה שהם טסו. עם זאת, בפרקליטות רוצים להבטיח שח' יזכה לטיפול לו הוא זקוק, לכן ביקשו את הפקדת הדרכון.

פרקליטתה של האם, עו"ד דבורה עטיה, אמרה שמדובר בנסיעה מתוכננת לשבועות ספורים לסבים של הילדים, וזאת בעקבות אשפוזה של האם. לדבריה, גורמי הרווחה קיבלו דיווח מראש על הנסיעה.

ביום ראשון יקיים בית המשפט דיון בתנאי המעצר של האם, זאת מכיוון שהערבים שהיו אמורים לפקח על האם ועל הילדים לא הודיעו על הטיסה. בפרקליטות גם קובלים על כך שלמרות שעבר חודש מאז החלטת בית המשפט העליון, לא מאפשרים לשירותי הרווחה לקיים מפגשי טיפול עם הילדים. בבקשה שהוגשה לבית המשפט צוין שכל עוד האם מאושפזת אין צורך בשינוי תנאי שחרורה.

עדכון ראשון: 19:32

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully