וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני אנווט ואוציא אותנו מהמשבר"

31.3.2009 / 19:31

רה"מ הנכנס אמר בנאומו בטקס השבעת הממשלה, כי "הסכנה הגדולה ביותר של האנושות זו התחמשות רדיקאליים בגרעין". על הפלסטינים: "הרוצה בשלום צריך להילחם בטרור"

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(באדיבות ערוץ הכנסת)

"אני עומד לפניכם בתחושת אחריות כבדה", אמר אתמול (שלישי) ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו בנאומו בטקס השבעת הממשלה בכנסת. "אלה אינם ימים רגילים. יש משברים עולמיים שלא ראינו כמותם שנים. אך בכוחנו לגבור על כל מכשול כל עוד נהיה מאוחדים ולכן היתה זו שאיפתי הכנה להקים ממשלה רחבה".

"אני שמח שמפלגת העבודה הסכימה להצטרף לממשלה. זו החלטה אחראית ונבונה. היתה זו הדאגה לביטחון הלאומי שהביאה אותי לחתור לאחדות", אמר נתניהו.

נתניהו הדגיש כי מדינת ישראל עומדת בפני שני משברים עיקריים, האחד כלכלי והשני ביטחוני. לדברי נתניהו משברים אלה הם מה שדחפו אותו להתאמץ ולהשיג ממשלת אחדות רחבה.

לדברי נתניהו, המשבר הביטחוני נובע בעיקר מעלייתו והתפשטותו של האיסלם הקיצוני ברחבי העולם. "זו תעודת עניות לאנושות, שכמה עשרות שנים אחרי השואה, מתקבלות קריאות מנהיג אירן להשמדתנו בקול ענות חלושה, כמעט כדבר שגרתי", אמר נתניהו. לטענתו, האיסלם הקיצוני אינו בעיה של ישראל בלבד אלא גם של מדינות ערב, מכיוון שהוא שואף למוטט את משטריהן ולהקים במקומם משטרים רדיקאליים. למרות זאת הדגיש נתניהו כי ישראל היא מטרתו הראשונה של האיסלם הקיצוני וכי הסכנה העיקרית היא התחמשות משטר כזה בפצצה גרעינית.

נתניהו פנה בנאומו גם למנהיגי הרשות הפלסטינית וקרא להם להילחם בטרור ולחנך את ילדיהם להכרה במדינת ישראל. לדברי נתניהו ממשלות ישראל בעשורים האחרונים פעלו להשגת שלום ללא הצלחה ולא באשמתם. "אם אתם רוצים שלום – הדבר אפשרי", אמר נתניהו למנהיגי הפלסטינים. נתניהו אמר כי יפעל להשגת שלום בשלושה מסלולים – כלכלי, ביטחוני ומדיני. "נפתח את כלכלתם, נתמוך בגורמי הביטחון שלהם וננהל משא ומתן רציני להשגת הסדר קבע", אמר.

בנוסף לכלכלה ולביטחון - חינוך וביטחון פנים

נתניהו התייחס גם למשבר הכלכלי ואמר כי זהו משבר עולמי חסר תקדים. לדבריו, למרות שהמשבר פוגע בחיי כל אזרח ואזרח ומאיים על מקומות העבודה של רבבות ישראלים, לכלכלה הישראלית יתרונות ברורים שיעזרו לה להתגבר על המשבר. תכונות כמו יוזמה, חדשנות ויכולת להשתנות במהירות.

"המשק הישראלי משול לסירת מרוץ קטנה וגמישה בין ספינות גדולות. אני אנווט את הסירה ואוציא אותה מהמשבר", אמר. "נגן ככל האפשר על מקומות העבודה, נשמור על מדיניות מאקרו כלכלית אחראית ונפתור את משבר האשראי", אמר נתניהו. "אלה לא סעיפים סותרים למרות החיכוכים ביניהם". לדבריו, אפשר לעשות זאת בעזרת שיתוף פעולה בין כל הגורמים במשק, ובלבד שהכוח המניע את כולם יהיה טובת הכלל.

בנוסף למשברים הביטחוניים והכלכליים הדגיש נתניהו את החינוך ואת ביטחון הפנים כיעדים מרכזיים של ממשלתו. נתניהו הצהיר כי בתוך עשור יחזרו ילדי ישראל להיות בין עשירת המדינות הנמצאות במקומות הגבוהים במבחני החינוך הבינלאומיים. כמו כן הבטיח נתניהו להילחם במשפחות הפשע ולהקצות משאבים רבים לחיזוק המשטרה במלחמתה בפשע המאורגן. "הדעת אינה סובלת כי דווקא במדינתנו יהיו ארגוני פשע שעוסקים בשוד, רצח וסחר בנשים ונלחמים בנשק חם ברחובות", אמר נתניהו.

בסיום דבריו הודה נתניהו לראש הממשלה היוצא, אהוד אולמרט, על פועלו ואמר לו: "פעלת היטב למען הביטחון וקיבלת החלטות אמיצות". לסיכום הבטיח נתניהו לפעול ככל יכולתו להחזרת החייל השבוי גלעד שליט לביתו. "אנחנו עומדים לפני הסדר וכסאו של גלעד שליט עדיין ריק. אעשה ככל יכולתי כדי להחזיר אותו", אמר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully