וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "הבחירות האלו הן על השלום"

עדי שמחוביץ

2.2.2009 / 17:40

בנאום יוני במיוחד, הדגישה שרת החוץ את חשיבותו של השלום לעתידה של מדינת ישראל. "הבחירות יקבעו האם נחיה בפחד או בתקווה"

נועם אשל

(צילום: נעם אשל, עריכת וידאו: נעמה דרור)

"הבחירות האלה הן על השלום. האם תהיה כאן ממשלה שתגיד כן לשלום או לא לשלום. האם תהיה כאן מדינה יהודית או מדינה דו לאומית, והאם נחיה בפחד או בתקווה". כך אמרה אמש (שני) יו"ר קדימה ושרת החוץ ציפי לבני בכנס הרצליה התשיעי שמתקיים במרכז הבינתחומי הרצליה.

בנאום יוני במיוחד, הדגישה לבני את חשיבותו של השלום לעתידה של מדינת ישראל. "אני רוצה לפנות מכאן לילדים של חורף 73'. אתם שאמרתם בתלונה עם קצת כעס והרבה כאב 'הבטחתם יונה עלה של זית, הבטחתם שלום בבית' - יש יונה על אדן החלון. אנחנו יכולים לטרוק את החלון והיא לא תהיה כאן יותר ואנחנו יכולים לפתוח את החלון ולהכניס אותה פנימה. זה לא פשוט זה עם הרבה חשש אבל זה אפשרי".

לבני ביקרה במרומז את מדיניות הליכוד ואמרה: "אני לא מוכנה לקבל את את האימרה שהבחירה בציבור הישראלי היא או שלום או ביטחון. מי שחושב שאפשר להשיג רק ביטחון מטעה את הציבור, אני לא מוכנה לשכוח מהשלום".

שרת החוץ פתחה את נאומה בסקירת ההתרחשויות הנוכחיות בזירה הבינלאומית ובמזרח התיכון בפרט. "העולם משתנה, האיומים משתנים ובצידם גם ההזדמנויות. האיומים שם וכשמסתכלים מסביב אפשר לראות את הארגונים האיסלמיים, שמקבלים ביטוי במדינות כמו אירן שמדברת בגלוי על השמדת מדינה אחרת כמו ישראל. אנחנו יכולים לראות את הגרורות של אירן חיזבאללה בלבנון וחמאס בעזה. זאת המציאות ואני פותחת בה ואומרת אותה כי אני מאמינה שצריך להסתגל למציאות".

"רק ביוזמה שלנו נוכל להגיע להסכם"

לדברי לבני, "תפקיד ההנהגה הוא לא רק לצייר את האיומים, אלא גם להתמודד איתם. לא להתעלם מהם, אלה לראות האם בצידם יש עוד דברים שקורים. התהליכים החדשים במזרח התיכון מאפשרים לנו הזדמנויות שלא היו קודם ברמה היסטורית".

בנוגע למו"מ המדיני, אמרה לבני כי "אנחנו מחוייבים לקדם במקביל יוזמה עם הגורמים הפרגמטיים ברשות הפלסטינית. אני מאמינה קודם כל בממשלה שהיא יוזמת ולא נגררת, ושלעמוד בצד זו לא אופציה. אם לא נניח על שולחן תוכנית בעברית נקבל תוכניות בצרפתית ובערבית שלא ישקפו את האינטרס הישראלי. רק ביוזמה ישראלית נוכל להגיע להסכם".

לבני גם התייחסה לחילופי השלטון בארצות הברית ואמרה: "כמו בכל מערכת יחסים זוגית אנחנו מתחילים משהו חדש עם מדינה שיש לנו עימה ידידות רבת שנים. בוא נראה מה ישראל יכולה להביא לשותפות הזאת, ומה ארצות הברית יכולה להביא. בהנהגה נכונה נקדם את ההבנה שהתהליך המדיני הוא אינטרס שלנו. מערכת היחסים הזו לא תהיה מערכת יחסים של איומים, אלא של הזדמנויות. רק ביחד נוכל לפעול מול אירן ומול הטרור".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"הדרך של לבני מובילה לטרור"

במפלגת הליכוד הגיבו הערב לנאומה של לבני בכנס הרצליה. "כבר הוכח שהדרך של לבני וקדימה לא מביאה שלום אלה רק טרור ומלחמות. לבני לא למדה מטעויותיה בעבר. רק בסוף שבוע האחרון היא הצדיקה שוב את ההתנתקות ודיברה על כוונתה לרדת מרמת הגולן, לסגת לקווי 67' בקרוב, ולפנות עשרות אלפי מתיישבים. זוהי לא דרך להביא לשלום, אלא מתכון להביא טרור וטילים לערי ישראל".

גם בתנועה החדשה- מרצ לא התרגשו מדבריה של לבני. "ציפי לבני מנסה לשכנע את הציבור שליכוד ב' בהשתתפות מופז, גדעון עזרא ורוחמה אברהם-בלילא יביא שלום. יותר סביר להניח שהם יהיו השותפים של ליברמן בממשלת ימין קיצונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully