וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיצוץ - תאונה של המודיעין הסורי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.9.2008 / 19:14

אתר אופוזיציה סורי מדווח כי הפיצוץ אירע במחסן רכב ששייך ל"ענף פלסטין" של המודיעין הסורי, בו הוא עוסק בהכנת מכוניות תופת. פרשן סורי: "ישראל אחראית לפעולה השטנית"

(צילום: רויטרס)

האם פיצוץ מכונית התופת היום הוא תאונת עבודה של המודיעין הסורי? אתר אופוזיציה סורי דיווח כי עדי ראייה מסרו שהפיצוץ אירע סמוך למחסן רכב ששייך ל"ענף פלסטין" של המודיעין הסורי. לדברי עדי הראייה, כוחות הביטחון הסורים לא התירו לאזרחים הסורים להתקרב למקום הפיצוץ ולא הרשו לצלם. לפי אתר האופוזיציה, "ענף פלסטין" במודיעין הסורי מתמחה בהכנת מכוניות תופת ולפיכך ייתכן כי מדובר בתאונת עבודה שבה התפוצצה אחת המכוניות בעת הכנתה.

בתוך כך, במאמר שפורסם באתר הסורי "שאם-פרס" האשים הפרשן הסורי אחמד עלי מוסטפא את ישראל באחריות לפיגוע. "איני מאשים בפעולה שטנית זו אף אחד מאשר את ישראל (...) מי שעשה זאת הוא האויב של אלוהים, של הדתות, של הערבים ושל כל בני האדם", כתב. לדבריו, סגולות אלו מצויות רק אצל ישראל ורק היא ו"זרועותיה הפחדניות" מסוגלות לבצע פיגוע זה.

בפיצוץ מכונית התופת מדרום לדמשק נהרגו 17 בני אדם ו-14 נוספים. לפי הדיווח, המכונית נשאה כ-200 קילוגרם חומר נפץ והתפוצצה סמוך למתקן של המודיעין הסורי, הנמצא בדרך לשדה התעופה בעיר. עוד נמסר כי אנשי יחידת הלוחמה בטרור מיהרו לפתוח בחקירה כדי לבדוק מי עומד מאחורי הפיצוץ. עדי ראייה מסרו לרשת הטלוויזיה שכל ההרוגים הם אזרחים.

"התחלנו לחקור את האירוע במטרה למצוא מי עומד מאחוריו. כשיתבררו הנסיבות, נמסור את הפרטים", הודיע שר הפנים הסורי בסאם עבד אל-מג'יד. "ברור כי מדובר בפיגוע טרור שאירע באזור צפוף. אנשים רבים עוברים במקום ולכן למרבה הצער כל הנפגעים הם אזרחים".

שורה ארוכה של ניסיונות חיסול

בתקופה האחרונה ארעו שורה ארוכה של ניסיונות חיסול ופיגועים בסוריה. לפני כשבוע דיווח עיתון כוויתי כי עשרה חיילים סורים נהרגו וחמישים נוספים נפצעו בפיצוץ של מטען חבלה באוטובוס צבאי בסמוך לדמשק. העיתון דיווח כי קבוצת אופוזיציה סורית היא זו שביצעה את הפיגוע נגד החיילים תוך שימוש במטען שהפעילה מרחוק. "מנגנוני הביטחון הסורים קיבלו הנחייה להסתיר את התקרית ולדווח על שישה חיילים סורים שנהרגו בהידרדרות האוטובוס", נכתב עוד.

לפני כשבועיים דווח כי הישאם אל-עבדאני, מזכירו של בכיר חמאס חאלד משעל, נרצח בעיר חומס בצפון סוריה. על פי הדיווח, אל-עבדאני הוצא ממכוניתו ונורה למוות באור יום. בלשים המעורים בפרטי האירוע סיפרו למפלגה כי הרצח של הוא איתות ששלחו אנשי משטרו של אסד לחמאס, במחאה על שיתוף הפעולה בין הארגון למשמרות המהפכה האירניות. בחמאס הכחישו בתוקף את הדיווח ומסרו כי הוא חסר בסיס.

בתחילת אוגוסט חוסל יועצו הביטחוני של נשיא סוריה בשאר אסד, הגנרל מוחמד סלימאן, מאש צלפים שנורתה עליו מכיוון הים, בעת ששהה בחופה של העיר טרטוס שבצפון מערב סוריה. רק לאחר מספר ימים אישרה סוריה את דבר החיסול. "אנו מבצעים חקירה למציאת האחראים לפשע המביש הזה", אמרה היועצת המדינית של אסד.

בחודש פברואר חוסל בלב דמשק בכיר חיזבאללה וקצין המבצעים של הארגון, עימאד מורנייה. הוא נהרג בפיצוץ שאירע במכונית המיצובישי שלו בשכונת א-סוסה שבבירה הסורית. על אף שחיזבאללה הפנה אצבע מאשימה כלפי ישראל, הארגון טרם ביצע פיגועי נקמה. באחד מנאומיו האחרונים של נסראללה הוא אמר כי "מי שחיסל את מורנייה צריך להישאר מודאג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully