וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה העתירה נגד העיכוב באישום קצב

עדי שמחוביץ

31.8.2008 / 16:27

התנועה לאיכות השלטון טענה כי ניתן היה להגיש את כתב האישום נגד הנשיא לשעבר כבר לפני 4 חודשים. בג"ץ דחה את העתירה

בג"ץ דחה היום (ראשון) את העתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון בשבוע שעבר כנגד היועץ המשפטי לממשלה בעניינו של משה קצב. התנועה לאיכות השלטון ביקשה מבג"ץ להורות ליועץ המשפטי לממשלה לנמק מדוע לא הוגש כתב אישום בעניינו של קצב.

בעתירה של התנועה לאיכות השלטון נטען כי את כתב האישום ניתן היה להגיש כבר לפני ארבעה חודשים, לאחר שקצב הודיע לבית המשפט כי הוא חוזר בו מהודאתו ומבטל את עסקת הטיעון. נוסף על כך, נטען בעתירה כי טיוטת כתב אישום גובשה כבר בעבר לאחר הליך ארוך וממושך של התייעצויות ועל כן אין סיבה לדחות את הגשת כתב האישום.

השופטת אילה פרוקצ'יה כתבה בהחלטה כי "אין חולק כי החלטה של רשות מנהלית, וזו של היועץ המשפטי לממשלה, אמורה להינתן תוך פרק זמן סביר, אולם המושג 'זמן סביר' אינו נתון קבוע אלא הוא גורם משתנה. עם זאת, בעניין זה, הדורש החלטה מורכבת ובדיקה מעמיקה לאור מכלול היבטים עובדות וראיות 'אין לומר כי העובדה שטרם ניתנה החלטה בעניין העמדתו לדין של קצב מצביעה על חריגה בלתי סבירה מלוח הזמנים הראוי'.

היועץ המשפטי לממשלה הודיע בעבר כי אם לא היתה נחתמת עסקת הטיעון היתה נטייה ברורה להגיש כתב אישום הכולל סעיפי אונס ואישומים חמורים נוספים. הסדר הטיעון כלל אישומים קלים מהאישומים שנכללו בטיוטת כתב האישום הראשונה. מזוז הסביר את הפערים בכך שבמקרה זה, של אישום נגד נשיא המדינה, אינטרס הציבור והרצון לשמור על כבוד מוסד הנשיאות היו חלק מהשיקולים שעמדו לנגד עיני הפרקליטות.

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully