וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 הרוגים מאש כוחות הביטחון בסוריה: "המשטר משקר"

ניר יהב

8.7.2011 / 18:00

חרף הטנקים הרבים שהתאספו בשכונותיה של חומס, אלפים יצאו להפגין נגד משטרו של אסד לאחר תפילת שישי. בחמה מדווחים כי הצבא התמתן מעט בשל נוכחותם של שגרירי ארה"ב וצרפת

תשעה בני אדם נהרגו ו-40 נוספים נפצעו מאש כוחות הביטחון הסוריים במהלך הפגנות מחאה נגד משטרו של הנשיא, בשאר אסד, כך דיווחה היום (שישי) רשת הטלוויזיה "אל-ערביה". ההפגנות הגדולות ביותר התקיימו בערים חמה וחומס, בהן יצאו לרחובות מאות אלפי בני אדם בקריאה לא לנהל דיאלוג עם משטרו של אסד. במקביל דיווחו עדי ראייה בסוריה כי חיילים וקצינים רבים ממשיכים לערוק מצבא סוריה ולשתף פעולה עם המפגינים.

עוד על המהומות בסוריה:
22 נהרגו בחמה, טנקים צרים על העיר
דו"ח אמנסטי חושף פשעים נגד האנושות בעיר בסוריה
עדות מסוריה: צלם תיעד צלף יורה בו למוות

"למרות הטנקים הרבים שהתאספו בשכונותיה של חומס, אלפי בני אדם יצאו לאחר תפילת יום השישי כדי להבהיר להם שאין בכוונתם לוותר על דרישתם לסלק את משטרו של אסד", מסרו עדי ראייה לרשת "אל-ג'זירה". לדבריהם, המשטר טוען כי טרוריסטים הסתננו לתוך ההפגנות והם אלה שהורגים מפגינים אבל "איך אפשר להאמין לגרסה הזו? למסתננים יש מטוסים, שריוניות וטנקים? המשטר הזה שקרן".

עוד דווח, כי השגריר האמריקאי והשגריר הצרפתי בדמשק, רוברט פורד ואריק שובלייה, הגיעו אתמול לעיר חמה כדי לצפות מקרוב אחר המצב בעיר והם נשארו שם עד היום. "בשל הביקור, מושל חמה הורה לכוחות הביטחון ולבריונים של המשטר לא לירות לעבר המפגינים", מסרו עדי ראייה. יועצת הנשיא אסד, בות'יינה שעבאן, מסרה כי פורד לא ביקש אישור לבקר בחמה: "ביקור ללא אישור בעיר שנמצאת במשבר כמו חמה על ידי שגריר הוא דבר חסר תקדים".

בתוך כך, עדי ראייה בעיר חומס מסרו כי השלטונות הסוריים הסירו מוקדם יותר היום פסל של הנשיא לשעבר חאפז אסד, אביו של הנשיא הנוכחי, מחשש שמפגינים יפגעו בו.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully