וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו חשודים בהצתת רכבו של מפקד תחנת בנימין

2.6.2011 / 15:07

המשטרה עצרה 5 צעירים בחשד למעורבות בהצתת רכבו של מפקד משטרת בנימין לאחר פינוי המאחז עלי עין הבוקר. המתנחלים טוענים: "המעצר הזה נועד למנוע הפצת חומרים מפלילים נגד המשטרה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: באדיבות ועד מתיישבי בנימין, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ)'

משטרת מחוז ש"י עצרה בצהריים (חמישי) חמישה צעירים בחשד למעורבות בהשלכת בקבוק התבערה שגרם להצתת רכבו של מפקד משטרת בנימין, סגן ניצב יורם אקוע, לאחר פינוי המאחז עלי עין הבוקר. החמישה - המתגוררים ביישובים יצהר, אלקנה ושדה אליעזר - הועברו להמשך חקירה בתחנת בנימין ויובאו בהמשך לדיון בהארכת מעצרם.

אחד העצורים הוא אלחנן גרונר, תושב יצהר, פעיל ימין מוכר ועובד באתר האינטרנט "הקול היהודי" - אתר המזוהה עם תורתו של הרב יצחק שפירא, מי שנחשב למנהיגם הרוחני של נוער הגבעות. גרונר נעצר סמוך לצומת תפוח בשומרון כשעליו מצלמה ומחשב, ולדברי מקורביו הוא הצליח לתעד הבוקר אלימות קשה שהפעילו כוחות משמר הגבול נגד מתנחלים בעת פינוי המאחז.

לדברי המקורבים, מעצרו של גרונר אינו קשור ליידוי בקבוק התבערה אלא לניסיון של משטרת ש"י להעלים ראיות של האלימות כלפי המתנחלים. "המעצר הזה נועד למנוע הפצת חומרים מפלילים נגד המשטרה", אמר אברהם בנימין, תושב יצהר. "גרונר היה חלק מצוות צילום שתיעד את ההתנהגות הקשה של המשטרה וכעת היא עושה הכל על מנת למנוע את הגעת התיעוד למערכות התקשורת. זהו מעצר בעייתי ואין זו הפעם הראשונה שבה משטרת מחוז ש"י מרשה לעצמה להתנהג באופן עברייני ולהעלים ראיות".

המתנחלים הביעו זעם רב על הפינוי שאירע הבוקר ועל האלימות הקשה שלדבריהם הפעילו הכוחות נגדם בעת הפינוי. מכוניתו המשטרתית של מפקד משטרת בנימין הוצתה לא רחוק מהמאחז, לאחר שהושלך עליה בקבוק תבערה. במשטרה בדקו אם קיים חשד בין האירועים, ומאוחר יותר כאמור עצרו חשודים במעשה. במשטרה, לעומת זאת, אומרים כי השוטרים נהגו באיפוק כלפי המתנחלים.

מתנחלי עלי עין הופתעו לראות שחלק מכוחות הפינוי שהרסו את המאחז סמוך לשילה יורדים מאוטובוסים השייכים לחברה לפיתוח גוש עציון. העובדה כי אוטובוסים השייכים ליישובי יהודה ושומרון עוררו זעם בקרב פעילי הימין והיו אף שהאשימו את גוש עציון בסיוע לפינוי. מנגד, במועצת גוש עציון הופתעו מאוד לגלות כי אוטובוס שלהם לקח חלק מהסעת הכוחות למאחז בבנימין.

"אנחנו כמובן מתנגדים לנושא", אומר ראש המועצה שאול גולדשטיין, "הנהג לא ידע לאן הוא מסיע את הכוחות ואילו היינו יודעים שלשם כך הוא מופעל לא היינו נותנים לזה יד. הוא חשב שכמו ביתר הפעמים שבהם הוא מסיע כוחות גם הפעם הוא מביא אותם לפעילות כנגד פלסטינים, לעוד מעצר או לפשיטה נוספת. לא ידענו ובעבר סיכמנו עם מפקדי צה"ל שלא ישתמשו בהסעות שלנו לצורך פינויים ומשקרה האירוע נפעל בצינורות המתאימים כדי שמקרה שכזה לא יחזור על עצמו".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully