וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני באיפא"ק: על ישראל להוביל ולא להיות מובלת

23.5.2011 / 20:20

בנאומה בפני השדולה הפרו-ישראלית, אמרה יו"ר האופוזיציה כי חוסר פעולה אינו אפשרות בסכסוך הישראלי-פלסטיני וכי עדיין לא מאוחר מדי לשנות את תוצאות פניית הפלסטינים לאו"ם בספטמבר

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני נאמה הערב (שני) בפני ועידת השדולה הפרו-ישראלית בארה"ב, איפא"ק. לבני התייחסה בנאומה לתהליך השלום הקפוא, להסכם הפיוס הפנים-פלסטיני ולכוונת הפלסטינים לבקש הכרה בפלסטין באו"ם בספטמבר הקרוב.

לבני התייחסה להתליך המדיני ואמרה כי "כאשר אנו בוחנים כל אחד מהאתגרים, המסר שלי היום הוא שחוסר פעולה אינו אופציה. המסר שלי הוא שאנו חייבים לעצב את המציאות, אחרת היא תעוצב בשבילנו. אם לא נוביל, אנו נובל. חוסר פעולה גם אינה אופציה כאשר אנו דנים בסכסוך הישראלי-פלסטיני. אני יודעת שהמילה שלום נראית היום רחוקה ממימוש, אבל לפני שנרים ידיים, בואו נגדיר לעצמנו שוב מה הן המטרות הלאומיות, מהו החזון של ישראל ואז נבחן את המציאות בכדי להחליט איך ניתן לקדמו".

לבני המשיכה ואמרה כי "הדרך היחידה לשמור על הבית הלאומי הוא אימוץ וישום חזון שתי מדינות הלאום ולכן עקרון שתי מדינות הלאום אינו סיסמא, זו לא טובה לאחרים, אפילו לא לנשיא ארה"ב. זו הייתה המדיניות חוצת המפלגות של שלושת הממשלים האחרונים והמדיניות הזו אינה אנטי-ישראלית – להפך – זה חיוני לאינטרסים של ישראל". לדבריה, "אנו זקוקים לפרטנר פלשתיני בתהליך הזה. אין תקווה לשלום עם חמאס מכיוון שהם מייצגים אידיאולוגיה דתית וסכסוך דתי אינו ניתן לפתרון".

"ההסכם הפלסטיני הוא מכשול בדרך לשלום"

לבני התייחסה להסכם הפיוס הפנים פלסטיני ולכוונת הפלסטינים לדרוש הכרה במדינתם בספטמבר הקרוב. לדבריה, "אנחנו ניצבים עכשיו בפני שני מכשולים - ספטמבר והסכם חמאס פתח. את שניהם עדיין אפשר לשנות - לא מאוחר מידי. ספטמבר יכול להיות עוד חודש בשנה. ברור שהצהרה באו"ם לא מקדמת שלום, בוודאי לא מאוזן. שמחתי לראות שנשיא ארה"ב מבקש לנקוט יוזמה למניעת חד-צדדיות. ישראל צריכה לעזור ולתת את הכלים לאלה שרוצים לעזור לנו. פתיחת משא ומתן תדחה את ספטמבר ואולי תייצר הצלחה. הסכם חמאס-פתח הוא מכשול בדרך למשא ומתן".

בעוד מספר שעות ינאם בוועידה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו צפוי לקרוא להתגייסות בינלאומית לשחרורו של החייל החטוף בנאום שיישא ב-04:00 לפנות בוקר (שעון ישראל) בוושינגטון.

בנוסף, ידגיש נתניהו את הברית האיתנה בין ארה"ב לישראל ואת המחויבות האמריקאית לביטחון ישראל. כמו כן, צפוי נתניהו להודות לנשיא ארה"ב ברק אובמה, לחברי הקונגרס האמריקאי ולתומכי ישראל בארה"ב על סיועם בפיתוח מערכת הנשק "כיפת ברזל" ועל תמיכתם בסנקציות נגד אירן.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully