וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-קאעדה מאיים: ננקום את חיסול בן לאדן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.5.2011 / 13:21

ארגון הטרור מבטיח לנקום את מותו של מנהיגו, שחוסל על ידי כוחות קומנדו אמריקאיים. גופתו של בן לאדן הושלכה לים - לפי כמה דיווחים, על הצעד הוחלט לאחר שערב הסעודית סירבה לקבלה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ארגון אל-קאעדה, הפועל בארצות המגרב, הבטיח היום (שני) לנקום את חיסולו של המנהיג אוסמה בן לאדן הלילה בפקיסטן, כך נכתב בהודעה שפורסמה בפורום באינטרנט של ארגוני הג'יהאד העולמי. במקביל פורסמו הודעות בפורומים של אל-קאעדה באינטרנט בהן מבהירים אנשי הארגון כי "ימשיכו בדרך הג'יהאד" למרות ובגלל מותו של מנהיגם.

פוסק ההלכה הלבנוני הקיצוני עומאר בכרי, הנמנה על הזרם הסלפי באיסלם, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי לאחר חיסולו של בן לאדן, איבד העולם הערבי מנהיג. "מותו של השייח' בן לאדן עצוב ושמח בבת אחת. עצוב משום שאיבדנו מנהיג באזור ומשמח משום שזכה במה שהוא רצה - למות מות קדושים". לדבריו, אפשר להעריך שמותו של בן לאדן יוביל לפעולות נקמה באירופה.

חיסול מנהיג אל-קאעדה הביא להעלאת הכוננות הן בארה"ב והן על ידי האינטרפול. מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה הבוקר אזהרת מסע לאזרחיה: "חלה עלייה בפוטנציאל לאלימות כלפי אמריקאים בעולם", נכתב בהודעה, "בהתחשב בחוסר הוודאות והפכפכות המצב הנוכחי, על אזרחי ארה"ב השוהים באזורים בהם האירועים האחרונים עלולים להביא למעשי אלימות להימנע ככל הניתן מלצאת מהבית ומבית המלון ולהימנע מלהשתתף באירועים הומי אדם והפגנות".

גם האינטרפול, כאמור, הודיע בעקבות החיסול כי יש לנהוג בזהירות יתר בשל חשש גבוה מפיגועי טרור. "הטרוריסט המבוקש בעולם מת, אבל מותו של בן לאדן לא משקף את חיסולו של ארגון אל-קאעדה ואלו שמקבלים השראה ממנו שימשיכו לבצע פיגועי טרור ברחבי העולם".

40 דקות לחימה

בריטניה אף היא פרסמה הוראה לשגרירויות שלה ברחבי העולם להדק את מעגלי האבטחה מחשש לנקמה על החיסול. שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, אמר כי "יכולים להיות חלקים מאל-קעאדה שינסו להראות שהם עדיין פעילים בשבועות הקרובים, והם אכן פעילים". הייג הוסיף כי "אני ביקשתי מהשגרירויות שלנו לעבור על סידורי האבטחה שלהן ולוודא שהערנות גבוהה. אני חושב שאנחנו נצטרך לשמור על הערנות הזו בתקופה הקרובה".

מוקדם יותר, מסר גורם אמריקאי רשמי מסר כי לאחר שנערכה בדיקת DNA ואומת כי מדובר באוסמה בן לאדן, הושלכה גופתו לים לאחר שעברה טקס קבורה מוסלמי. בארה"ב הסבירו כי הוחלט על הצעד כדי שקברו לא יהפוך למוקד עלייה לרגל עבור גורמים פונדמנטליסטיים. לפי דיווחים אחרים, בתיחלה ביקשו האמריקאים לקבור אותו בערב הסעודית, ארץ הולדתו - אך בערב הסעודית סירבו לקבל את הגופה.

הבוקר פשטו כוחות קומנדו ימי על המתחם בו שהה בן לאדן סמוך לעיר אבוטאבד, כ-100 קילומטרים צפונית-מזרחית לבירה איסלמאבד. לאחר 40 דקות של לחימה הצליחו הפושטים לחסל את בן לאדן, את בנו ועוד שני בני אדם - בהם בנו ואשה ששימשה לפי הדיווחים כ"מגן אנושי" - ולאחר מכן המריאו מהמקום ללא כל נפגעים בכוח האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully