וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום שאחרי: שמו של מובארק יוסר מרחובות מצרים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.4.2011 / 16:22

לאחר ההחלטה על פירוק מפלגת השלטון והלאמת נכסיה, הורה בית משפט בקהיר על הסרת תמונותיהם של הנשיא לשעבר ורעייתו ממוסדות הציבוריים. "הציבור מודע לשחיתות מובארק", נכתב

בית המשפט בקהיר הורה היום (חמישי) להסיר את תמונותיהם של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק, ורעייתו סוזן, מכל המקומות הציבוריים במדינה. בנוסף, הורה בית המשפט להסיר את תמונותיהם ושמותיהם של הזוג מובארק מכל הכיכרות, הרחובות, הספריות ומוסדות ציבור אחרים ברחבי מצרים. כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית במצרים. הצעד הזה מגיע לאחר שבסוף השבוע החליט בית המשפט להיענות לדרישת המפגינים שחוללו את ההפיכה במדינה והודיע על פירוק מפלגת השלטון של מובארק והלאמת נכסיה.

"הציבור המצרי מודע כעת לשחיתותו של מובארק", ציטט אתר העיתון המצרי אל-אהראם את החלטת בית המשפט. שר התחבורה, המהנדס עאטף עבד אל-חמיד, אמר שלא יהסס למלא אחר החלטת בית המשפט להסיר את תמונותיו ושמו של מובארק מתחנות הרכבת התחתית בקהיר. "נמלא אחר ההחלטה ונקים ועדה שתבחן שמות אחרים לתחנת הרכבת התחתית 'חוסני מובארק' בקהיר", אמר עבד אל-חמיד. "אודיע על ההחלטה בקרוב מאוד".

הבוקר אמר ראש שירותי הרפואה המשפטית במצרים, ד"ר אחמד סבאעי, כי מובארק סובל מבעיה בלבו ולפיכך הוא יתקשה להגיע לחקירתו בקהיר, כיוון שהעברתו מבית החולים בשארם א-שייח' מחייבת מסוק מיוחד שמצויד במכשור רפואי.

ביום שלישי הודיעה הוועדה הממשלתית שהוקמה במצרים לחקר ההתקוממות האזרחית כי "חוסני מובארק היה שותף מלא לדבר עבירה בהרג המפגינים במצרים". המזכיר הכללי של הוועדה, האחראית גם לחקירתו של הנשיא המודח, אמר בשיחה עם עיתונאים כי "מובארק אישר להשתמש באש חיה על מפגינים. הירי הזה נמשך כמה ימים והוא לא עשה דבר, וזה מאשש את האחריות שלו בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully