וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בלוב: עימותים ופצועים בהפגנה נגד השלטון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.2.2011 / 9:45

מאות מפגינים בעיר בנגזי קראו לשחרר מהכלא מתנגדי משטר, ויידו אבנים. 14 נפצעו קל. השלטון הגיב בהחלטה לשחרר 110 אסירים. בבחריין נפתח יום רביעי של הפגנות, עימותים נמשכים בתימן

אי שקט בעוד מדינה ערבית: מאות מפגינים, שזעמו על מעצרו של פעיל זכויות אדם, התעמתו הלילה והבוקר (רביעי) עם הרשויות בעיר בנגזי בלוב, כך דיווחו עדי ראייה וכלי תקשורת מקומיים. לפי הדיווחים, המפגינים יידו אבנים, ואף היו חמושים בבקבוקי תבערה.

המפגינים, לפי דיווח של עד ראייה, היו בני משפחותיהם של אסירים המוחזקים בכלא "אבו סלים" בבירה טריפולי, שבו מוחזקים מתנגדי משטר. אתר חדשות מקומי דיווח כי הם הפגינו מחוץ לבניין "המועצה המהפכנית" בעיר בדרישה לשחרר את הפעיל ואת בני משפחותיהם, ולאחר מכן המשיכו לכיכר במרכז העיר, שם התעמתו עם המשטרה ועם מפגינים שהביעו תמיכה בשלטונות. לאחר מכן, לפי הדיווח, פוזרו בעזרת תותח מים, ובכיכר נותרו רק תומכי השלטון. נמסר כי 14 בני אדם נפצעו באורח קל בעימותים, בהם עשרה שוטרים.

זמן קצר לאחר הדיווח על המהומות, נראה כי השלטונות מגיבים בהיענות לדרישות המפגינים: ראש ארגון זכויות האדם בלוב, מוחמד טרניש, אמר כי המדינה מתכוונת לשחרר 110 אסירים מכלא אבו סלים, שנאסרו בגלל חברותם בארגון איסלמיים המתנגדים לשלטונות. לדבריו, אלו האסירים האחרונים מהארגון שעדיין היו כלואים בבית הסוהר אבו סלים בבירה טריפולי, אחרי שמאות שוחררו בשנה שעברה.

במקביל, דיווחה הבוקר הטלוויזיה הממלכתית בלוב כי ברחבי המדינה מתקיימות תהלוכות תמיכה במנהיג המדינה, מועמר קדאפי. שודרו תמונות של מפגינים בטריפולי, שקראו קריאות נגד רשת הלויין "אל-ג'זירה", שליבתה את המהומות שהובילו למהפכות במצרים ובטוניסיה, והאשימו אותה ב"הפצת שקרים".

בחריין: אלפי מפגינים העבירו את הלילה בכיכר

בתוך כך, נמשכות ההפגנות גם בבחריין, זה היום הרביעי ברציפות. אלפי מפגינים שיעים נהרו הבוקר לרחובות הבירה מנמה, כדי להפגין נגד השלטונות בהשראת המהפכות במצרים ובטוניסיה. השיעים בנסיכות הזעירה במפרץ הפרסי טוענים לקיפוחם על ידי המיעוט הסוני השליט. במהומות נהרגו עד כה שני בני אדם מאש המשטרה. ההפגנות היום מתרכזות סביב הלוויית המפגין שנורה למוות אתמול, בהלווית המפגין שנורה למוות שלשום.

המפגינים, על פי כלי תקשורת ערבים, צועקים את ססמת ההפגנות במצרים: "העם רוצה להפיל את השלטון". עוד דווח כי כ-2,000 מפגינים שהו במהלך הלילה בכיכר הפנינה בבירה הבחריינית. כוחות משטרה עמדו מנגד, ולא פיזרו את המפגינים.

הפגנת אופוזיציה במנמה בירת בחריין. רויטרס
מפגינים במנמה בירת בחריין/רויטרס

שר הפנים הבחרייני הודיע היום כי משרדו ישתף פעולה עם ועדת החקירה שהקים אתמול המלך, במטרה לבדוק את נסיבות הריגתם של שני המפגינים. השר הביע צער על מות שני המפגינים והביע את תנחומיו למשפחות ההרוגים והפצועים. "אנשי הביטחון ישמרו על איפוק כדי להימנע מאירועים מצערים מסוג זה", הוסיף.

גם בצנעא בירת תימן התחדשו הבוקר העימותים, הנמשכים כבר כמה ימים ברציפות, בין מאות מפגינים מתנגדי השלטון לקבוצות של מאות תומכי הנשיא עלי עבדאללה סאלח, החמושים באלות ובסכינים. לפי הדיווחים, המשטרה ניסתה ללא הצלחה להפריד בין הצדדים במוקד העימות, סמוך לאוניברסיטת צנעא. לאחר מכן, כך דווח, נסו מתנגדי השלטון מהמקום, ולאחר מכן חידשו את ההפגנה בתוך האוניברסיטה. המשטרה נעלה את שערי הקמפוס, ושתי הקבוצות החלו ליידות אבנים זו על זו, משני עברי הגדר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מפגינים התומכים בשלטון בצנעא בירת תימן, 15 בפברואר 2011. רויטרס
מפגינים התומכים בשלטונות תימן מניפיעם את תמונות הנשיא סאלח/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully