וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק: "מעביר סמכויות לעומאר סלימאן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.2.2011 / 22:51

נשיא מצרים חוסני מובארק נאם הערב לאומה המצרית ואמר: "אני מעביר את סמכות הנשיא לידי סגני עומאר סלימאן, עד שנעביר את השלטון למי שייבחר בבחירות חופשיות ושקופות שיבטיחו חופש"

נשיא מצרים חוסני מובארק בפגישה עם סגן שר החוץ הרוסי, אלכסנדר סלטנוב. רויטרס
"אעביר את השלטון בדו-שיח אחראי בין כל הפלגים בחברה". מובארק/רויטרס

נשיא מצרים עושה הערב (חמישי) צעד נוסף לקראת הוויתור על כיסאו, אולם ספק אם על זה חלמו ההמונים בכיכר תחריר: בנאום מוקלט בטלוויזיה המצרית אמר מובארק כי הוא מעביר סמכויות לסגנו. "אני מעביר סמכויות לסגני עומאר סלימאן, בהתאם למה שנקבע בחוקה", אמר מובארק. עם זאת, הנשיא המצרי לא התפטר.

מובארק הבהיר: "הודעתי באופן ברור שלא אתמודד בבחירות לנשיאות. הודעתי שאני מעוניין להמשיך לשמור על החוקה ועל האינטרסים של העם עד שנעביר את השלטון למי שייבחר בבחירות חופשיות ושקופות שיבטיחו חופש. זו שבועה שנשבעתי מול העם ואללה. אני מתחייב לעשות זאת כדי לשמור על מצרים".

מובארק פירט את צעדיו להעברת השלטון ואמר: "אעביר את השלטון בדו-שיח אחראי בין כל הפלגים בחברה, באמינות ובשקיפות. הצגתי את התפיסה הזו. אני עומד מאחורי החלטתי להוציא את המדינה מהמשבר הזה. יש לי אחריות להוציא את מצרים מהמצב הקשה. נגבש מסגרת מוסכמת להעברת השלטון. התחלנו בדיאלוג לאומי שכולל את כל המפלגות במצרים. הדיאלוג הזה הביא להסכמות שיסייעו לנו לפתור את המשבר".

מפגינים נגד חוסני מובארק בכיכר תחריר בקהיר. רויטרס
"גאה בכם כמו אב בילדיו". המפגינים בכיכר תחריר/רויטרס

"דם ההרוגים לא נשפך לשווא"

הנשיא המצרי המשיך והציג את צעדיו לרפורמות במדינה. לדבריו, "הקמנו ועדה שתעקוב אחר ביצוע של כל מה שהתחייבתי לו. דאגתי שהוועדה תורכב מאישים עצמאיים. הגשתי היום בקשה לתקן 6 סעיפים בחוקה המצרית, ובכוונתי לתקן סעיפים נוספים השינויים הללו נועדו להקל על הצגת מועמדות לתפקיד נשיא, הגבלת כהונת הנשיא, פיקוח על הבחירות ונושאים נוספים הנוגעים לכך. יש למצוא דרך להביא להפסקת השימוש בחוק החירום".

"אני נחוש ליישם ללא היסוס את מה שהבטחתי. אני מאמין בכנות כוונותיכם ואני יודע שדרישותיכם צודקות. כנשיא מצרים, איני רואה פחיתות כבוד להקשיב לצעירים המפגינים ולהיענות לדרישותיהם. לדבריו, "דם ההרוגים לא נשפך לשווא. אני מבטיח להעניש ביד ברזל את מי שביצע את הפשעים האלה. למשפחות הקורבנות אני אומר: ליבי עם ההרוגים ואיתכם".

מובארק פנה לצעירים בכיכר תחריר ובכל מצרים ואמר: "אני פונה אליכם בדברים מהלב, כמו אב שמדבר אל ילדיו. אני גאה בכם. אתם סמל של הדור החדש שמעוניין בשינוי וחולם על עתידו".

בתגובה לנאומו של מובארק הביעו מאות אלפי המפגינים בכיכר תחריר בקהיר זעם וקראו למובארק להתפטר מתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully