וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש לשופטים: "עושים הכל כדי להקל העומס"

9.2.2011 / 11:08

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, שלחה מכתב לשופטים בעקבות התאבדות שופט בית משפט השלום מוריס בן עטר, בגלל העומס בעבודתו. ביניש: "איבדנו שופט ואיש יקר"

"אנו המומים ומזועזעים ממותו של חברינו, שופט בית משפט השלום מוריס בן עטר ז"ל. מותו של כל חבר במשפחת השופטים הוא קשה לכולנו, ובמיוחד מותו של השופט בן עטר, שנטל את חייו בנסיבות טראגיות. ברגע קשה זה ליבנו עם אשתו ובנותיו שאיבדו את היקר מכל", כתבה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, במכתב ששלחה הבוקר (רביעי) לשופטים.

היא הוסיפה כי מנהל בתי המשפט, השופט משה גל ונשיאת בית משפט השלום בירושלים, השופטת שולמית דותן, ליוו את השופט בן עטר וניסו לסייע לו בהתמודדותו עם התפקיד השיפוטי. "בסופו של יום, איבדנו שופט ואיש יקר, מסור, הגון ונעים הליכות. תהי נשמתו צרורה בצרור החיים", כתבה הנשיאה. "מי ייתן ונדע ימים טובים יותר".

ביניש הוסיפה במכתבה כי "העבודה השיפוטית אינה קלה. כרוכה בה מידה רבה של לחץ, של עומס ושל אחריות כבדה הנובעת מהסמכות המוטלת עלינו לעשות צדק. ההתמודדות אינה פשוטה. היא בוודאי אינה פשוטה נוכח עומס התיקים הרב, שהוא, כפי שאנו מקפידים לציין בכל עת ומעל לכל במה, מן הגבוהים במערב".

עוד נכתב במכתב, כי ביניש וגל, בסיוע נשיאי בתי המשפט, "עושים ככל שביכולתנו להקל על העומס ולייעל את שיטות העבודה כך שנוכל כולנו לתת שירות טוב ויעיל לפונים בשערינו. זוהי משימה שאינה פשוטה, אך נתמיד בה כי זו שליחותנו".

גם יו"ר הנציגות הארצית של השופטים, שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך, שלחה הבוקר מכתב לשופטים, בו כתבה כי "משפחת השופטים המומה ממותו הטראגי של חברנו השופט מוריס בן עטר ז"ל. השופט בן עטר ז"ל היה איש נעים הליכות, עורכי הדין וציבור המתדיינים העריכו אותו ואהבו להופיע באולמו. השופט בן-עטר ז"ל היה ידוע כשופט יסודי המכבד כל אדם באשר הוא אדם".

היא הוסיפה כי "אין זה סוד, ורבות מדובר על כך, כי העומס המוטל על השופטים הוא בלתי נסבל, וכי אין לו אח ורע בעולם כולו. עד כמה מצער וחבל שנושא העומס יעלה שוב לתודעת הצבור וכל מי שיש לו סמכות לשנות את המצב בדרך עצובה זו. אנו מצויים כרגע ברגעים קשים ובהלם, ולכן זהו איננו המועד להציע הצעות, ולנקוט פעולות. עם זאת נקל להבין כי השופטים לא יוכלו לעבור עוד על הנושא לסדר היום, לאחר אירוע טראגי זה. משפחת השופטים שולחת תנחומיה למשפחת חברנו השופט מוריס בן-עטר ז"ל".

בשבוע הבא תקיים ועדת החוקה של הכנסת דיון בעומס על השופטים, אליו זומנו ביניש, מנהל בתי המשפט משה גל ושר האוצר שטייניץ. בדיון הבוקר אמר יו"ר הוועדה, ח"כ דוד רותם, כי "הצורך לחזק את מערכת המשפט ידוע לכל, ואף אחד לא נוקף אצבע. לא ייתכן שנדרוש משופטים לעשות את עבודתם ולא ניתן להם כלים מתאימים לעשות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully