וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במצרים מכחישים: "בכירי הממשל לא ברחו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.1.2011 / 23:03

מזכ"ל מפלגת השלטון הכחיש את הדיווחים לפיהם בכירי הממשלה נמלטו מהמדינה בשל המצב הפוליטי הרעוע. מחר צפויות הפגנות ענק בתום תפילות יום השישי

אחרי צניחת הבורסה ב-8% על רקע השמועות לפיהן בכירים מצרים נמלטו מהמדינה בשל הפגנות המחאה נגד השלטונות, מנסים הערב (חמישי) במפלגתו של הנשיא חוסני מובארק לייצב את ההידרדרות במצב הכלכלי. מזכ"ל מפלגת השלטון במצרים, ספוואת א-שריף, הכחיש את השמועות לפיהן בכירי הממשל נמלטו מהמדינה לחו"ל. לדבריו, "לשמועות הללו אין כל יסוד. איננו מכירים כל דיווח על בריחה של בכירים במפלגתנו. אנו מגנים על המולדת ונמשיך לפעול למענה". א-שריף הוסיף ואמר כי מטרת השמועות הללו "להשפיע על הבורסה ועל הכלכלה במדינה".

בתוך כך, מוחמד אל-בראדעי, אחד ממנהיגי האופוזיציה המצרית וראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר, נחת הערב בקהיר. אל-בראדעי הבטיח כי יתמוך במפגינים המצרים במחאתם נגד השלטונות. בנוסף אמר אל-בראדעי כי מדובר ברגע קריטי בחייה של מצרים ולפיכך הגיע להשתתף במחאת בני העם המצרי. מחר, בתום תפילות יום השישי צפויות להתקיים הפגנות ענק שתצאנה מהמסגדים ומהכנסיות. מוקדם יותר אמר כי הוא מוכן לקבל לידיו את השלטון למשך תקופת מעבר "אם זה מה שהעם ידרוש".

כלי התקשורת במצרים דיווחו מוקדם יותר הערב כי קהיר נראית כמו בסיס צבאי: כלי רכב של כוחות הביטחון מפטרלים ברחבי העיר ואנשי ביטחון פרושים ברחובות המרכזיים ומול המסגדים הגדולים בבירה. בבירת מצרים שורר הערב שקט מתוח, בזמן שבערים אחרות במדינה, כגון סואץ, איסמעיליה וצפון סיני, עדיין מתעמתים מפגינים עם כוחות הביטחון. רשת אל-ערביה דיווחה כי קולות ירי נשמעו בסואץ. טרם נמסרו מספרים מדויקים על מספרי הרוגים ופצועים בעימותים במהלך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully