וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טורקיה אישרה שורת סנקציות נגד ישראל

ניר יהב ופנחס וולף

16.6.2010 / 0:05

בתקשורת הטורקית דווח, כי בעקבות ארועי המשט אישרה ממשלת טורקיה שורת צעדים הגובלים בניתוק היחסים עם ישראל. "טורקיה תוריד את דרג הייצוג הדיפלומטי שלה בישראל, ותגיע אף לניתוק מוחלט של היחסים הדיפלומטיים". משרד החוץ: "מקווים שפני הטורקים אינם להסלמה"

מקורות טורקים גילו אתמול (שלישי) כי ממשלת טורקיה אישרה שורה של סנקציות נגד ישראל על רקע אירועי המשט לרצועת עזה. על פי הדיווח, הצעדים קרובים מאוד לניתוק היחסים הדיפלומטיים והצבאיים עם ישראל. המקורות צוטטו באתר החדשות הטורקי "אל-אזמנה" כשאמרו כי בנוסף הוחלט גם להשעות את כל שיתופי הפעולה עם ישראל, "בכל התחומים".

על פי המקורות, ההחלטה התקבלה לראשונה יומיים לאחר תקיפת המשט, במהלך ישיבה מיוחדת של הקבינט המצומצם, בראשות ראש הממשלה רג'יפ טייפ ארדואן ואושררה אתמול שוב בישיבת הממשלה. "טורקיה מתכוונת להוריד את דרג הייצוג הדיפלומטי שלה בישראל אל הרמה הנמוכה ביותר, ולהגיע אף לניתוק מוחלט של היחסים הדיפלומטיים", מסרו המקורות.

"ממשלת טורקיה קבעה עוד, כי תמנע מכל הספינות הישראליות לעגון בנמלים הטורקים", הוסיפו המקורות. עוד נמסר בדיווח, כי טורקיה תפסיק להעניק ויזות לישראלים המעוניינים לבקר בטורקיה, תבטל את כל ההסכמים הצבאיים והכלכליים עם ישראל ותשהה את כל שיתופי הפעולה בנושאי תעשייה. לדברי המקורות, טורקיה מתכוונת לבטל גם את הסכמי שיתוף הפעולה בתחום טכנולוגית המידע, חינוך, תרבות וספורט ולא לאפשר למוסדות בטורקיה להחזיק במוצרים ישראלים.

גורמים במשרד החוץ אמרו אמש כי "מדובר בפרסום עיתונאי על מסמך שלכאורה היה בסיס לדיון בממשלת טורקיה, בתור שכזה לא נגיב עליו, אך אנו מקווים שפני הטורקים אינם להסלמה, כי מהסלמה כולם מפסידים"

בתוך כך, שר החוץ של טורקיה אחמט דאווט אולו אמר בישיבות סגורות עם שרי החוץ הערבים שהשתתפו לפני מספר ימים בפורום הכלכלי באיסטנבול, כי "בקרוב תהיה ירושלים בירת פלסטין, ובקרוב נתפלל במסגד אל-אקצא". כך, לטענת העיתון טורקי "מילייט". על פי הדיווח, דאווט אולו דיבר עם שרי החוץ הערבים "בטון נלהב, אך לא מתלהם".

מנגד, בישראל הביע אתמול שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בנימין (פואד) בן אליעזר התנגדות נחרצת לקריאות להחרים מוצרים טורקיים וכינה אותן "פוליטיזציה של נושא הסחר". בהודעה מיוחדת שפירסם בנושא כותב בן אליעזר: "יש להפריד לחלוטין את נושא הסחר מנושאים מדיניים... אינני מוכן לקבל שימוש בחרמות כאמצעי לחץ פוליטי. כשם שיצאתי בתוקף נגד גילויי החרמות בעולם ובטורקיה בפרט, כך אני מביע את הסתייגותי מהיוזמה שנשמעה להחרים מוצרים טורקיים בישראל".

עדכון ראשון: 20:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully