וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: פועלים בכל האמצעים להחזרת שליט

ניר יהב ופנחס וולף

18.11.2009 / 14:01

ישראל מסרבת להתייחס לדיווח ברשת ערבית, לפיו העסקה לשחרור החייל החטוף תושלם בתוך שבוע. לשכת רה"מ: "אין בכוונתנו להגיב על הפרסומים בתקשורת הזרה. המאמצים נמשכים בכל עת"

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחסה בצהריים (רביעי) לדיווחים, לפיהם חלה התקדמות משמעותית במו"מ לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. מהלשכה נמסר, כי "הנחיית ראש הממשלה לצוות המשא ומתן ולגורמי הביטחון לפעול בכל האמצעים להשבת גלעד שליט הביתה בריא ושלם שרירה וקיימת". עוד נמסר, כי "המאמצים נמשכים בכל עת. כפי שנהגנו בכל החודשים האחרונים, גם הפעם אין בכוונתנו להגיב על הפרסומים בתקשורת הזרה בעניין זה".

מוקדם יותר דווח, כי כתב תחנת הטלוויזיה "אל-חורה" בארצות הברית דיווח אמש שעסקת חילופי השבויים בין ישראל לחמאס נמצאת על סף סיכום. התחנה דיווחה מפי מקורות המוגדרים "מהימנים" כי החייל החטוף גלעד שליט צפוי להשתחרר לקראת חג הקורבן המוסלמי, החל ביום שישי הבא, ובשלב הראשון הוא יועבר למצרים. לדיווח אין אישור משום מקור אחר. במקביל, דיווח כתב התחנה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להודיע על שחרור אסירים פלסטינים כמחווה ליו"ר הרשות אבו מאזן. בישראל ובמשפחת שליט ביקשו שלא להתייחס לדברים.

הבוקר דיווחו מקורות פלסטינים לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, כי בתקופה האחרונה הושגה התקדמות במגעים לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. לדברי המקורות, המכשול היחיד שנותר לפני חתימה על העסקה הוא סירובה של ישראל לשחרר עשרות אסירים ערבים-ישראלים מהכלא במסגרת העסקה.

לטענת המקורות, ישראל הבהירה למתווך הגרמני כי שחרור אותם אסירים יפגע בביטחון המדינה בכך שהוא יעודד ערבים-ישראלים נוספים לבצע פיגועי טרור נגד מטרות ישראליות. "חמאס עומד על כך שהאסירים הללו ישוחררו במסגרת העסקה, משום שחלקם משתייכים לזרוע הצבאית שלו ואף ביצעו פיגועים בלב ישראל בין השנים 2001 ל-2004", מסרו.

בתחילת חודש אוקטובר התבצע השלב הקודם של העסקה. ישראל קיבלה קלטת של החייל החטוף ובתמורה שחררה 20 אסירות פלסטיניות. בקלטת נראה שליט כשהוא במצב בריאותי טוב ומחזיק בעיתון פלסטיני שיוצא לאור בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully