וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן נזפה בשגריר ישראל במדינה

פנחס וולף וניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.10.2009 / 7:12

ירדן זועמת על סגירת הר הבית למתפללים. אמש זומן שגריר ישראל בירדן לשיחת נזיפה, ותקפו את הצעדים "הבלתי לגיטימיים ובלתי חוקיים"

ירדן זימנה אמש לשיחת הבהרה את שגריר ישראל ברבת עמון, יעקב רוזן, במחאה על ההתנגשויות האלימות בהר הבית, ועל סגירתו למבקרים ומתפללים. הירדנים מסרו לרוזן מכתב ובו דרישה להפסיק את "ההפרות" במזרח ירושלים ובמתחם מסגד אל אקצא.

על פי דיווח בכלי תקשורת בירדן, המכתב תוקף את הצעדים הישראלים "הבלתי לגיטימיים ובלתי חוקיים" של ישראל במזרח ירושלים ובמסגד אל-אקצא. לטענת ירדן, ישראל פעלה שלא כחוק מתוקף היותה כוח כובש בגדה המערבית ובכלל זה במזרח ירושלים. במכתב נכתב כי צעדים מסוג זה מציבים מכשול בפני המאמצים לחידוש משא ומתן רציני לשלום שיוביל לפתרון של שתי מדינות.

הפגישה נערכה בין רוזן לבין ראש לשכת שר החוץ הירדני, ובמהלכה ראש לשכת שר החוץ ביקש לשמוע פרטים על האירועים והביע את מורת רוחה של הממלכה האשמית על התגובה הישראלית להתפרעויות האלימות.

ראש המחלקה הישראלית במשרד החוץ, יוסי לוי, אמר לוואלה! חדשות, שרוזן השיב לירדנים כי העמדה הישראלית ראויה דווקא לשבח. "בייחוד על רקע הפרובוקציות האלימות והקיצוניות של גורמים קיצוניים בהר הבית, ישראל הגיבה באיפוק ובריסון ראויים לשבח".

הר הבית יישאר סגור למבקרים. כניסת מתפללים מוסלמים תותר לגברים מעל גיל 50 בעלי ת.ז כחולה ונשים מכל גיל. מהמשטרה נמסר כי תפעל בנחישות ובאפס סובלנות כלפי כל גורם אשר ינסה להפר את הסדר.

עדכון ראשון: 22:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully