וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לממשלת אירן: "הפסיקו את האלימות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.6.2009 / 21:34

נשיא ארצות הברית התייחס למהומות באירן, ויצא בקריאה לממשלה האירנית לחדול ממעשי האלימות כלפי העם בארצם

נשיא ארצות הברית ברק אובמה קרא אמש (שבת) לממשלת אירן "להפסיק את כל פעולות האלימות הלא צודקות כלפי העם האירני", כך דווח ב"רויטרס". עוד קרא אובמה לממשלה האירנית לשלוט "באמצעות הסכמה ולא כפייה". עוד אמר אובמה, כי "על ממשלת אירן להבין שהעולם צופה במתרחש. אנחנו מתאבלים על כל מקרה מוות של חפים מפשע. הזכות האוניברסלית להתאגד וזכות הדיבור חייבות להישמר, וארצות הברית עומדת לצד אלו הקוראים לכבד אותן".

דבריו של הנשיא האמריקאי נאמרים על רקע ההסלמה בהפגנות במהלך השבת. עד ראייה סיפר כי כוח גדול של המשטרה האירנית חוסם את הרחובות המרכזיים בטהרן. על פי הדיווח, המשטרה ותומכי אחמדיניג'ד שמספר אנשיהם גדול יותר מהמפגינים ומגיע לכ-20 אלף, מונעת מאנשים להגיע למקום בו היו אמורים להתכנס לקראת צאתם להפגנה. על פי חלק מהדיווחים, פרצו עימותים בין המפגינים והמשטרה, וכוחות הביטחון האירנים מכים באלות, משתמשים בגז מדמיע ומפעילים זרנוקים כנגד המפגינים. ישנם דיווחים על עשרות נפגעים. עוד דווח כי תומכיו של מוסאווי הציתו מפקדה של תומכי נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד בצפון טהרן. עד ראייה הוסיף כי כוחות המשטרה יורים באוויר על מנת למנוע עימותים בין הנצים.

מנהיג המחנה הרפורמיסטי באירן, מיר חוסיין מוסאווי הבטיח אמש לתומכיו כי יישאר לצדם וקרא להם לפתוח בשביתה כללית אם ייעצר על ידי השלטונות. בהצהרה לתומכיו הסביר מוסאווי כי אין כוונתו להתעמת עם המדינה האיסלמית, אך ציין כי האיסור על קיום הפגנות יביא ל"השלכות מסוכנות" למדינה. כך דיווחה סוכנות הידיעות "פארס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully