וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלה ירידה משמעותית בנשירה מצה"ל"

נעמה טלמור

17.6.2009 / 17:05

קצין רפואה ראשי גילה כי בעקבות שינוי שנערך בתחום בריאות הנפש הצבאי, חלה בשנתיים האחרונות ירידה משמעותית בנשירה מצה"ל

קצין רפואה ראשי, תת אלוף ד"ר נחמן אש, גילה במסיבת עיתונאים שערך היום (רביעי) כי בעקבות שינויים שערך הצבא, חלה בשנתיים האחרונות ירידה משמעותית בנשירה מצה"ל. את הירידה ייחס אש לרפורמה בתחום בריאות הנפש בצבא. במסגרת הרפורמה נקבע כי החיילים לא יקוטלגו לפי הפרופיל שלהם כפי שהיה בעבר, אלא יקבלו "ציון קשיי הסתגלות".

לדברי אש, "רצינו לעבור ממצב שבו קציני בריאות הנפש (קב"נים) נותנים לחיילים פטור משירות צבאי למצב של טיפול בחיילים. בעקבות השינויים האלו ישנה ירידה משמעותית בנשירה מצה"ל. מאות חיילים שבעבר היו מקבלים פטור נשארו בצבא". בעקבות זאת, החליט סגן הרמטכ"ל להקצות קב"נים נוספים למערך בריאות הנפש בצה"ל. "עד היום היה נהוג לחשוב שיותר קב"נים משמעו יותר פטורים מחיילים, אבל הנתונים מוכיחים אחרת", אמר אש.

"ל-20 גדודים אין רופא"

אש התייחס גם לנושא נוסף שמדאיג את בכירי צה"ל: מחסור גדול ברופאים. מערך הרפואה בצה"ל אמור לקלוט מדי שנה 75 רופאים, אך בפועל בשלוש השנים האחרונות הצטרפו אליו בין 20 ל-25 רופאים בלבד. "חסרים לנו עשרות רופאים למערך, זה בא לידי ביטוי במחסור ברופאים בגדודים", אמר אש והודה כי נכון לימים אלה, 20 גדודים אינם מאוישים על ידי רופא.

עוד אמר אש כי בשנת 2010 המערך הרפואי אמור להשלים את המכסה החסרה על ידי תוספת של 70 רופאים עתודאים שסיימו את לימודיהם. אש תלה את המחסור במספר סיבות: לפני כעשור לא נרשמו מספיק עתודאים לרפואה, רופאים עולים מהמדינות השונות הפסיקו להגיע לארץ וחוק המילואים השפיע על גיוס רופאי המילואים. "אנו צופים בעתיד גם מחסור ברופאים, על כן השקנו לפני שבועיים את המסלול לרפואה צבאית באוניברסיטה העברית", ציין אש.

בתום דבריו במסיבת העיתונאים התייחס קצין רפואה ראשי גם למבצע עופרת יצוקה בעזה. מנתוני חיל הרפואה עולה כי במהלך המצב, שישה מתוך עשרת החיילים שנהרגו נפגעו בראשם. עוד עולה כי זמן הפינוי מרגע הפציעה ועד הגעת הנפגעים לבית החולים ארך בממוצע 90 דקות. הפציעות העיקריות מהן סבלו החיילים הן גפיים ולאחר מכן פציעות חזה ובטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully