וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער החידות ממומביי - סרט הורס

עידן דורנר

20.5.2009 / 20:14

הרשויות במומביי הרסו את ביתה של אחת הילדות ששיחקה בסרט, פחות משבוע לאחר שהרסו את ביתו של ילד נוסף ששיחק בו

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: רן צימט)

ביתה של הילדה רובינה עלי קורשי, ששיחקה בסרט זוכה פרס האוסקר "נער החידות ממומביי", נהרס היום (רביעי), פחות משבוע לאחר שהרשויות בהודו הרסו את ביתו של ילד נוסף ששיחק בסרט, אז'רודין מוחמד איסמעיל. שני הילדים התגוררו בבתים שנבנו בצורה לא חוקית בשכונות העוני של מומביי.

רובינה עלי, ששיחקה בסרט את דמותה של לטיקה, איסמעיל גילם בסרט את הגירסה הצעירה של אחד מכוכבי הסרט. אימה החורגת של רובינה בת ה-9 סיפרה, כי בעלה הוכה על ידי השוטרים שהגיעו לפקח על הריסת הבית.

כאמור, גם ביתו של איסמעיל נהרס. המשטרה היכתה אותו במקל במבוק לפני שסילקה אות ומביתו. לטענת הרשויות, הילד ומשפחתו השתלטו על שטח הנמצא בבעלות הממשלה. פקיד בעיריית מומביי, שהיה נוכח בהריסת הבית של משפחת איסמעיל, אמר כי זהו הרס זמני של בתים לא חוקיים. הוא הוסיף כי השטח מיועד לפארק ציבורי.

בחודש שעבר פורסם, כי אביה של רובינה הציע למכור את בתו לאחר שהסרט זכה להצלחה רבה. ה"ניוז אוף דה וורלד" הבריטי דיווח כי רפיק קורשי ניסה למכור את בתו בת התשע למשפחה מדובאי תמורת 20 מיליון רופי (400,000 דולר), על מנת שיוכל לצאת משכונות העוני של מומביי. כתב העיתון התחזה לשייח' עשיר, ואמר לאב כי ברצונו לאמץ את השחקנית הצעירה. לדברי העיתון, האב אמר לכתב כי "שקלתי זאת והחלטתי שזה הדבר הטוב ביותר עבורי, עבור משפחתי ועבור עתידה של רובינה"

הסרט זכה בשמונה פרסי אוסקר וגרף יותר מ-326 מיליון דולר, אך הוא לא שינה את חייהם של כמה מהילדים ששיחקו בסרט. למרבה האירוניה, באפריל יוצרי הסרט תרמו 500,000 לירות שטרלינג מרווחי הסרט לארגון צדקה למען פיתוח שכונות המצוקה במומביי. יוצרי הלהיט תרמו את הכסף לארגון בשם "Plan", אשר פועל בקרב 50 מדינות מסביב לעולם. הכסף ישמש לתוכנית חומש לפיתוח פרויקט למען ילדיה העניים של מומביי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully